Forumgruppen - rutiner och hantering (vid kritik enbart konstruktiv)

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Okänd

Forumgruppen - rutiner och hantering (vid kritik enbart konstruktiv)

Inlägg av Okänd »

Detta är en tråd för diskussion kring forumgruppens rutiner och hantering. Om du lämnar kritik så tänk på att alltid ge handfasta förslag på hur de praktiskt kan genomföras.
Okänd

SV: Forumgruppen - rutiner och hantering (vid kritik enbart konstruktiv)

Inlägg av Okänd »

Hej, jag är en gubbe från Tyskland som försöker nu skriva någro ord på svenska här:

Jag tycker att du och alla andra som driver ubuntu forumet gör ett bra jobb och ni hjälpte mig och många andra hjälp-sökande med sakliga, fina svar.
Diskussionen om reglerna spårade ur och detta kändes inte bra för mig.
Jag började fundera på om jag själv hade agerat eller reagerat på konstiga inlägg, när jag var 20 eller 30 år gammalt. Svaret är: Jag vet inte.

Fortsätt med det fina jobbet.Allt annat kan diskuteras vid medlemsmöten.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

I samband med att det nya forumet kom, så skickade ledningen ut ett e-brev till samtliga. Tydligen så är det inte alla som kollar sin e-post så ofta. En tanke är att det kanske vore bra att som komplement lägga ut innehållet i en låst tråd i forumet. Kanske också lägga in i e-postlistan. Detta för att informationen skall nå så många som möjligt - helst alla - så fort som möjligt.  :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

vulfgar skrev: I samband med att det nya forumet kom, så skickade ledningen ut ett e-brev till samtliga. Tydligen så är det inte alla som kollar sin e-post så ofta. En tanke är att det kanske vore bra att som komplement lägga ut innehållet i en låst tråd i forumet. Kanske också lägga in i e-postlistan. Detta för att informationen skall nå så många som möjligt - helst alla - så fort som möjligt.  :)
Kanon!

Vi fixar det snarast

Micke
Okänd

Inlägg av Okänd »

I beaktande av den känsla jag fick när jag såg och läste motiveringen till marwals varning så tror jag det är på sin plats med större tydlighet i dylika ting. Jag tycker inte det räcker med att hänvisa till trådar på det sättet som gjorts. Det bör åtminstone vara en länk till den plats i tråden där regelbrottet anses vara. Alternativt, låt länkarna till trådar vara som de är, men lägg för snuthudens skull till en citering med regelbrottet så att det blir väldigt lätt att se vad moderatorer anser vara regelbrott.

Varför? Jo, för hur det än görs så kommer det bli diskussioner och det är fler än jag som reagerar och kommer reagera varje gång en varning dyker upp. Flera kommer dessutom agera genom att söka igenom omnämnda trådar, vilka använts som motivering, för att hitta regelbrottet. Jag tror att diskussionerna, som kan komma som följd, blir 'snällare' om moderatorerna är väldigt tydliga med att visa vad regelbrott består av (när de använts som motivering till utdelade varningar).

Själv har jag kollat igenom båda trådarna och kan inte hitta någonting som, enligt mig, motiverar varning för regelbrott. Därav detta väldigt konstruktiva bemötande  8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

marwal: Jag postar en länk till ditt inlägg i moderatorforumet för diskussion kring rutiner för detta. Kan nämna kort att hänvisa till något specifikt i ett inlägg kan göra att det blir taget ur sitt sammanhang som hela tråden utgör.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Johan Lundmark skrev: marwal: Jag postar en länk till ditt inlägg i moderatorforumet för diskussion kring rutiner för detta. Kan nämna kort att hänvisa till något specifikt i ett inlägg kan göra att det blir taget ur sitt sammanhang som hela tråden utgör.
Ibland får jag känslan av att du ignorerar mig    :D  Förvisso kan jag förstå om du missar att det var jag som skrev frågeställningen innan pga stress och press.  ???
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"