tja, kände för att kicka igång awn eftersom jag tycker det är snyggt
Installerade awn 0.3.2.1 via synaptic och det gick bra. Sen försöker jag starta awn- hanteraren (kör svenska) men det händer inte ett smack. Högerklickar på dockan och väljer "inställningar för docka", helt dött.
Hur gör jag för att få det att fungera?
Senast redigerad av 1 liax, redigerad totalt 21 gånger.
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/awn-manager", line 220, in <module>
awnmanager = AwnManager()
File "/usr/bin/awn-manager", line 136, in __init__
self.prefManager = awnPreferences(self.wTree)
File "/usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/awnPreferences.py", line 109, in __init__
self.setup_look(defs.BAR, defs.BAR_ANGLE, self.wTree.get_widget("look"))
File "/usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/awnPreferences.py", line 363, in setup_look
self.changed_look(dropdown)
File "/usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/awnPreferences.py", line 377, in changed_look
self.reload_look(0, dropdown)
File "/usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/awnPreferences.py", line 368, in reload_look
if self.client.get_int(defs.BAR, defs.BAR_ANGLE) == 0:
glib.GError: Felaktig inmatning: "int" förväntades, fick "float" för nyckeln "/apps/avant-window-navigator/bar/bar_angle"
liax@liax-laptop:~$ avant-window-navigator
(awn-applets-migration:5877): GLib-GObject-WARNING **: invalid uninstantiatable type `(null)' in cast to `AwnConfigClient'
GConf-fel: Felaktig inmatning: "int" förväntades, fick "float" för nyckeln "/apps/avant-window-navigator/bar/bar_angle"
Screen is composited.
LOADED : /usr/share/applications/awn-manager.desktop
APPLET : /usr/share/avant-window-navigator/applets/taskman.desktop
awn-manager
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/awn-manager", line 220, in <module>
awnmanager = AwnManager()
File "/usr/bin/awn-manager", line 136, in __init__
self.prefManager = awnPreferences(self.wTree)
File "/usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/awnPreferences.py", line 109, in __init__
self.setup_look(defs.BAR, defs.BAR_ANGLE, self.wTree.get_widget("look"))
File "/usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/awnPreferences.py", line 363, in setup_look
self.changed_look(dropdown)
File "/usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/awnPreferences.py", line 377, in changed_look
self.reload_look(0, dropdown)
File "/usr/share/avant-window-navigator/awn-manager/awnPreferences.py", line 368, in reload_look
if self.client.get_int(defs.BAR, defs.BAR_ANGLE) == 0:
glib.GError: Felaktig inmatning: "int" förväntades, fick "float" för nyckeln "/apps/avant-window-navigator/bar/bar_angle"
Hos mig hittar jag inget Int.. kan bara ändra på siffrorna och det stod 45 och jag skrev 75 med oförändrat resultat.. vilken version har du? Jag har 0.3.2.1-4ubuntu1 (karmic)
OOps! Man måste tydlien skapa en ny nyckel! Högerklicka och välj Ny nyckel, döp den till samma (bar_angle) välj Heltal och ett godtyckligt värde (det kan du ändra senare). Existerande bar_angle måste bort givetvis.
Kanske man måste logga ut/in igen för att få det att bita - kommer inte ihåg.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Jag nollställde nyckeln och valde redigera. Då blev det inställt på heltal och nu när jag högerklickar på dockan och väljer "inställningar för docka" så startar den! Sweeeet!
Tack!