Har just nu bara moduler som kommer till Drupal och håller på att ställa in lite smådetaljer.
Jag har hemsidan på min egen webserver ( Apache2, MySQL och PHP ) och kommer inte till underfund hur en mailserver funkar?
Har trixat och läst lite innan till min joomlasite hur det funkar men blir inge klokare på det

Så vad är den här mailfunktionen? Går det att få den att skicka mail från sidan/servern lite enkelt?
Måste jag ha massor med information angående min ISP osv eller kan den skicka genom hotmail på nåt vis?
Min andra fråga är om det går att göra så att när användare gör ett konto på Drupal ( som godkänns av admin ).
Kan man då göra så att när han klickar "submit" så skapas ett foruminlägg i tex. forumet "Nya medlemmar" och så insertar den användarnamn i Topic och en "textbox"(från skapakonto sidan) som text i inlägget? Kanske även en länk i foruminlägget där admin kan enkelt klicka för att godkänna denna medlem.
Min tredje fråga är angående profil sidan, där man ser namn, bild, och annan diverse information man valt att visa.
Kan man lägga till ytterligare där för att visa tex. foruminlägg(från denna medlem).
Där finns ju redan "view blogentries by this user".
Hittar inga inställningar för hur det ska se ut i profiler för andra medlemmar. :/
Skulle ju vilja göra liknande länkar fast spåra andra inlägg.
Tacksam för svar.