pandoc versionskonflikt ubuntu 9.10

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
GorArnUmU

pandoc versionskonflikt ubuntu 9.10

Inlägg av GorArnUmU »

Vid installation kan libghc6-pandoc-dev inte installeras och jag föreslås rätta till med

Kod: Markera allt

dpkg --configure -a
vilket ger följande:

Kod: Markera allt

Ställer in libghc6-pandoc-dev (0.46+2+nmu1) ...
Reading package info from "/usr/lib/haskell-packages/ghc6/lib/pandoc-0.46/installed-pkg-config" ... done.
pandoc-0.46: dependency network-2.2.1.3 doesn't exist (use --force to override)
dpkg: fel vid hantering av libghc6-pandoc-dev (--configure):
 underprocess installerade post-installation-skript gav felkod 1
Fel uppstod vid hantering:
 libghc6-pandoc-dev
Det visar sig att det är network-2.2.4 som är installerat i 9.10. Jag är osäker på var eller hur man ska rätta till den felaktiga beroendepekaren.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: pandoc versionskonflikt ubuntu 9.10

Inlägg av Lars »

Jag får samma fel här så det är uppenbarligen ett fel i paketeringen. Skapa ett konto på Launchpad och rapportera buggen dit, t.ex. med kommandot ubuntu-bug libghc6-pandoc-dev
GorArnUmU

Inlägg av GorArnUmU »

Ok, har gjort så....
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

GorArnUmU skrev:Ok, har gjort så....
Bra, jag bekräftade den också (bugg #484662). Tyvärr verkar det ju inte som att paketet underhålls särskilt mycket, se http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=499864
GorArnUmU

Inlägg av GorArnUmU »

Ok, jag såg att både pandoc och libghc-pandoc-dev var installerade och verkar göra samma sak enligt infon i synaptic. Ursprungliga problemet var att jag inte kunde skriva ut pdf-dokument via cups. Jag tog just bort båda paketen (inklusive pandoc-doc) för det verkade relaterat dit men pdf-problemet kvarstår. Pdf-problemet är relaterat til cups och rapporterat som bugg #480852.

pandoc verkar konvertera mellan olika markupformat. Får väl se vilka program som protesterar emot att det inte finns kvar.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"