Ubuntu 9.10 på HP Compaq NC2400

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Användarvisningsbild
SlamsornasKung
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Ubuntu 9.10 på HP Compaq NC2400

Inlägg av SlamsornasKung »

Kortfattat; allt fungerar! Det enda som inte fungerar ”out of the box” är det trådlösa, men det löses enkelt genom att installera de proprietära drivrutinerna.

Ej testat: vilo/vänteläge, alla funktionstangenter.

OBS! Detta gäller för en ”clean install” utan dual boot.

Edit: Två gånger nu har jag ”tappat” anslutningen till det trådlösa nätet fullständigt. D.v.s till och med ikonen för trådlöst slocknar och anslutningen avbryts. Varför detta uppstår har jag ingen aning om, det har (hittills) skett med långa mellanrum. För att åtgärda detta går jag in i BIOS och väljer ”restore to defaults” - startar om, och sedan är det okej igen. Utan att veta så utgår jag från att det är ett problem med den proprietära drivrutinen för det trådlösa nätverkskortet som kanske, eller kanske inte, skulle kunna avhjälpas med att uppdatera BIOS, men någon dylik uppdatering har jag inte sett till. Ett smärre problem, så länge det inte uppstår ofta. Återkommer med mer information om så skulle ske.
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.

Återgå till "Installation och uppgradering"