Jag har ett problem som jag inte kan lösa, oavsett vilket program jag använder (har provat ett antal) så kan jag bara lyssna ett 10-tal sekunder på en Mp3 innan programmet (VLC, Rhytmbox, Listen) börjar snabbspola låten ända till slutet.
riktigt irrenterande, och jag har upplevt precis samma sak när jag spelar upp videofiler, XVID el DivX.
Har det att göra med hårdvaran, har ett riktigt gammalt ljudkort eller är det codecs som saknas??
Hade varit mycket tacksam för hjälp.....
Mp3 &Video filer snabbspolar automatiskt?
Re: Mp3 &Video filer snabbspolar automatiskt?
Kolla under system-administration-systemövervakaren hur mycket processorkraft pulsaudio tar, jag känner igen problemet och det är inte avhjälpt än så jag har avinstallerat pulsaudio tills vidare.Henke__ skrev:Jag har ett problem som jag inte kan lösa, oavsett vilket program jag använder (har provat ett antal) så kan jag bara lyssna ett 10-tal sekunder på en Mp3 innan programmet (VLC, Rhytmbox, Listen) börjar snabbspola låten ända till slutet.
riktigt irrenterande, och jag har upplevt precis samma sak när jag spelar upp videofiler, XVID el DivX.
Har det att göra med hårdvaran, har ett riktigt gammalt ljudkort eller är det codecs som saknas??
Hade varit mycket tacksam för hjälp.....