skrivbords miljöer

Generella frågor om Gnome-skrivbordet.
ulf ulf
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

skrivbords miljöer

Inlägg av ulf ulf »

installerade ubuntu 9.10 och det fungerade ju bra .Sedan installerade jag xfce skrivbordsmiljö och det fungerade också bra men jag skulle vilja ha tillbaka ubuntus inloggnings skärm som jag hade då jag installerat ubuntu .Har försökt hitta något där jag kan ändra det men finner ej någon inställnings möjlighet nu kommer alltid
xubuntu inloggnings skärm upp
Senast redigerad av 1 ulf ulf, redigerad totalt 5 gånger.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: skrivbords miljöer

Inlägg av mcNisse »

Det går att välja vilken sessionstyp du ska använda vid inloggningskärmen. Jag vet inte exakt var du ska klicka då jag inte kör gdm.
ulf ulf
Kontakt:

Inlägg av ulf ulf »

ja det vet jag att man kan välja vilken session man vill ha men det är ju att jag skulle få tillbaka ubuntus inloggnins utsende
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

ok, det är väl bara att ändra gdm-tema?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Prova med:
sudo dpkg-reconfigure gdm
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
ulf ulf
Kontakt:

Inlägg av ulf ulf »

undrar om jag har skrivit fel comando det fungerade ej med att jag skrev sudo dpkg-reconfigure gdm
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Se bifogade bilder för hur det ser ut när man utför kommandot jag tipsade om. Detta fungerar bara om du har 2 eller fler inloggningshanterare.

Bild
Bild
ulf ulf
Kontakt:

Inlägg av ulf ulf »

jag har bara en inloggnings hanterare så det fungerade ej .Men jag funderade om jag kanske skulle helt ta bort xfce skrivbors miljö och då undrar jag hur jag skall göra ? vilket komando skriver man
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

sudo apt-get remove a2ps abiword abiword-common abiword-help abiword-plugin-grammar abiword-plugin-mathview abiword-plugins app-install-data-commercial catfish exaile exo-utils feh fortune-mod fortunes-min giblib1 gigolo gnome-app-install gnumeric gnumeric-common gnumeric-doc gtk2-engines-xfce imagemagick libaiksaurus-1.2-0c2a libaiksaurus-1.2-data libaiksaurusgtk-1.2-0c2a libexo-0.3-0 libgdome2-0 libgdome2-cpp-smart0c2a libgnomecups1.0-1 libgnomeprint2.2-0 libgnomeprint2.2-data libgnomeprintui2.2-0 libgnomeprintui2.2-common libgoffice-0-8 libgoffice-0-8-common libgtkmathview0c2a libid3tag0 libimlib2 liblink-grammar4 libotr2 libots0 libpolkit-dbus2 libpolkit-gnome0 libpolkit-grant2 libpolkit2 librecode0 libscim8c2a libt1-5 libtagc0 libthunar-vfs-1-2 libwv-1.2-3 libxcb-keysyms1 libxfce4menu-0.1-0 libxfce4util4 libxfcegui4-4 libxfconf-0-2 libxmlrpc-core-c3 link-grammar-dictionaries-en mousepad orage pidgin pidgin-data pidgin-libnotify pidgin-otr policykit policykit-gnome psutils python-cddb python-mmkeys python-mutagen ristretto scim scim-bridge-agent scim-bridge-client-gtk scim-gtk2-immodule scim-modules-socket scim-modules-table scim-tables-additional tango-icon-theme tango-icon-theme-common tcl thunar thunar-archive-plugin thunar-data thunar-media-tags-plugin thunar-thumbnailers thunar-volman thunderbird ttf-arphic-uming ttf-liberation usb-creator usplash-theme-xubuntu vim-runtime wdiff xchat xchat-common xfce4-appfinder xfce4-battery-plugin xfce4-clipman-plugin xfce4-cpugraph-plugin xfce4-dict xfce4-fsguard-plugin xfce4-mailwatch-plugin xfce4-mixer xfce4-mount-plugin xfce4-netload-plugin xfce4-notes-plugin xfce4-panel xfce4-places-plugin xfce4-power-manager xfce4-power-manager-data xfce4-quicklauncher-plugin xfce4-screenshooter xfce4-session xfce4-settings xfce4-smartbookmark-plugin xfce4-systemload-plugin xfce4-terminal xfce4-utils xfce4-verve-plugin xfce4-volumed xfce4-weather-plugin xfce4-xkb-plugin xfconf xfdesktop4 xfdesktop4-data xfprint4 xfswitch-plugin xfwm4 xfwm4-themes xubuntu-artwork xubuntu-artwork-usplash xubuntu-default-settings xubuntu-desktop xubuntu-docs xubuntu-gdm-theme xubuntu-wallpapers && sudo apt-get install ubuntu-desktop
:)
ulf ulf
Kontakt:

Inlägg av ulf ulf »

Tack bra nu fick jag det som jag ville
Skriv svar

Återgå till "Gnome (Ubuntu)"