Acer Aspire 7520G

teledu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Acer Aspire 7520G

Inlägg av teledu »

Ubunt 9.04

Omformaterade hårddisken i samband med installation. Första gången jag använt Linux, har alltid anvätt windows innan.

Installation
5/5
Allt flöt på bra och fungerade utan problem. En del program som Flash, VLC och behövde jag ladda ner själv. Mycket enkelt.

Funktion
4/5

Bredband (mobilt 3) funkar bra. Upplevs som snabbare än i Windows. Ibland kopplar modemet inte upp trots besked att detta har gjorts. Koppla från och sen koppla upp igen löser detta.

Den interna kortläsaren hittar inte xD-kort. Okänt hur det fungerar med andra minneskort. En extern minnesläsare fungerar utan problem.

Upplevs som att datorn går ganska varm. Fläkten går MINST lika mycket som när jag hade Vista på burken. När dator blir väldigt varm blir också systemet markant långsammare till datorns temperatur har svalnat. Detta beror troligen delvis på att fläktens insug sitter på undersidan av datorn som ligger mot bord/knä o d.

Inga upptäckta kompabilitetsproblem. Det som strulat har varit lätt att fixa och beror mest på att jag inte kan ubuntu/linux särskilt bra ännu.

Återgå till "Bärbara datorer"