Expanderande menyer från panelen.

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
frosch
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Expanderande menyer från panelen.

Inlägg av frosch »

Jag är inte nybörjare med datorer, men då jag installerade Ubuntu igår så testar jag att posta min fråga här på nybörjarforumet. Men jag vet inte om den här frågan hör hemma här...
Någon kanske kan hjälpa mig med vilket forum som frågan ska ställa istället?

Jag är van med windows. Där kan man gå in på egenskaper på startmenyn och välja att "mina dokument"-mappen på startmenyn ska expandera och visa alla underkataloger och alla filer. Som i sin tur expanderar ytterligare en nivå neråt i katalogstrukturen för varje gång man för musen över ytterligare en katalog. Det innebär att man kan starta en fil långt ner i katalogstrukturen utan att behöva starta någon filhanterare.

Just nu behöver jag i ubuntu klicka på platser i menyn längst upp. Sedan klicka på Hemmapp. Då startas Nautilus och där kan jag sedan söka mig neråt i katalogstrukturn för att hitta mitt pdf. Men problemet är ju att Nautilus ligger kvar öppet efter det här. Jag vill alltså inte att det ska startas ett nytt fönster bara för att jag vill komma åt en pdf.
Just nu är det expanderande meny när jag för musen över (onMouseOver) "platser" sedan "senaste dokument". Men jag vill ha samma funktion även på de andra mapparna från "platser"-menyn.

Förstår ni frågan. Ni som gör det kan kanske leda mig rätt till vilket forum jag ska vända mig för att få hjälp med detta.

Jag har försökt hitta någon inställning via att högerklicka på menyn. Men där hittar jag inget om det.