Mobilt bredband
Mobilt bredband
hej alla! Jag har nu gått över från vista till Karmic Koala. Dock har jag problem med vårt mobila bredband från 3. När jag startar datorn fungerar det inte. Jag är tvungen att ta ut det och koppla det i olika usb portar på datorn innan det slutligen fungerar, ända tills nästa omstart. Någon som har en lösning? I samband med att bredbandet får jag upp två nya cd rom enheter fast att det bara bör vara en...
lbs76
Re: Mobilt bredband
Löste det sig? Att du ser två "CD-enheter" kanske beror på att USB-modemet är två saker: ett modem och ett minne. Mitt mobila bredband från 3 verkar funka bra i Ubuntu 9.10. Är f.n. på jakt efter en 3g-router så att jag kan dela uppkopplingen med fler datorer.lbs76 skrev:hej alla! Jag har nu gått över från vista till Karmic Koala. Dock har jag problem med vårt mobila bredband från 3. När jag startar datorn fungerar det inte. Jag är tvungen att ta ut det och koppla det i olika usb portar på datorn innan det slutligen fungerar, ända tills nästa omstart. Någon som har en lösning? I samband med att bredbandet får jag upp två nya cd rom enheter fast att det bara bör vara en...