Oombett modemblink har upphört!

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
hkkla

Inlägg av hkkla »

Jag har mitt adsl-modem på skrivbordet alldels till vänster om skärmen. Anledningen till det är för att jag föredrar att kunna se om det helt plötsligt sker någon trafik som jag inte bett om. Det är en inte så ovanlig företeelse när man kör Windows nämligen. Ibland kunde modemet blinka i flera minuter trots att jag inte laddar hem något överhuvudtaget och letar man i systemet efter något som kanske autouppdaterar sej själv hittar man nada.
Jag är småparanoid och tror att det är Windows som leker E.T. och ringer hem, kanske berättar både det ena och det andra om mej.

Sen jag installerade Ubuntu har det ändrats helt på sej, numer blinkar bara modemet när jag faktiskt har gjort eller gör någonting.

Vet egentligen vad jag ville säga med detta, jag är bara så fascinerad av Ubuntu... :P
Okänd

Inlägg av Okänd »

Hahahah ^^. Kärlek vid första ögon(blinket)-kastet va ;)
hkkla

Inlägg av hkkla »

Helt klart! Fast vi (jag och Ubuntu) har ju haft våra gräl, ett av dom var för att jag var så dålig på att dansa (Samba). Det grälet höll på att sluta i skillsmässa men genom ett äktenskapsförord (lite regler i ip-tables m.h.a. Firestarter och en uncheckning av en kryssruta) lappade vi ihop vårat äktenskap igen.
Fast det grälet är inget mot de gräl jag haft med subban till exfru jag haft tidigare, Windows hette hon. Då var jag till och från hustrumisshandlare tillochmed (trasiga tangentbord, bucklor efter slag och sparkar på datorchassit med mera). ;-)
Användarvisningsbild
gholen
Hedersmedlem
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Inlägg av gholen »

KOm ihåg, datorer kan vara farliga för din hälsa =)
*syftar på att man kan skära sig när man sätter ihop dom*
Bild
Användarvisningsbild
Petri

Inlägg av Petri »

För min del så har jag hela tiden typ 3 kb/s download och jag vet inte vad det beror på. :)

Edit I ubuntu då kanske ska nämnas.
People willing to sacrifice freedom for temporary security will loose both and deserve neither.
Okänd

SV: Oombett modemblink har upphört!

Inlägg av Okänd »

Petri Loukasmäki skrev: För min del så har jag hela tiden typ 3 kb/s download och jag vet inte vad det beror på. :)

Edit I ubuntu då kanske ska nämnas.
Jadu det är en bra fråga, skapa en ny tråd vetja (om det inte redan finns en som handlar om samma sak, kan finnas äldre trådar som ej får plats på första sidan så använd gärna sökfunktionen :)) så kan vi se vad vi kan göra för dig :).
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"