ubuntu-de.org

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

ubuntu-de.org

Inlägg av P.Forsberg »

Webbplatsen startades under april 2009. Syftet är att informera från dom olika ubuntu-webbplatser i Tyskland, där det finns en hel del. Olika forum och platser gör att nya användarna blir förvirrade och ubuntu-de.org ser det som sin uppgift att behandla alla platser lika.
Ett mycket bra initiativ.

http://www.ubuntu-de.org/projekt/Forum
Ubuntu-DE ist die deutsche Ubuntu-Gemeinschaft und Teil der weltweiten Ubuntu-Community. Dieses Portal fasst die verschiedenen Angebote der deutschen Community zusammen und bietet eine einfache Übersicht für Hilfesuchende und alle, die Teil der Gemeinschaft werden wollen.
På svenska:
Ubuntu-DE är den tyska Ubuntu gemenskapen och en del av Ubuntu-communities världen över. Den här portalen presenterar en sammanfattning av dom olika tyska webbplatse och erbjuder en enkelt översikt för dom som söker hjälp och alla som vill bli del av gemenskapen.
LJ
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: ubuntu-de.org

Inlägg av Pink Panther »

Tyskland har 83 miljoner invånare. Det är en väsentlig skillnad mellan Sverige och Tyskland. Men jag anser inte att Ubuntu.se är förfördelat av ubuntu-se.org. Ubuntu-se.org strävar säkert efter att behandla alla Ubuntu:s mötesplatser (forum, hemsidor, bloggar med mera) lika. Men att göra en lista över mötesplatser för Ubuntuanvändare är ett bra initiativ. Ett samarbete över gränserna är något ni absolut bör sträva efter.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Min åsikt är att ett samarbete är utesluten av olika anledningar. Och detta menar jag inte på något sätt negativt.
Jag anser att det vore ett bra initiativ att alla vi t.ex. kunde länka till varandra redan i portalen här och där.
Utan någon tanke om vem som är bättre eller så. Det är nonsens. Vi har ett gemensamt mål, fast olika arbetssätt.
Svårare än så är det inte.
Vi kan väl komma överens om någontig eller?

LJ
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Jag anser att det vore ett bra initiativ att alla vi t.ex. kunde länka till varandra redan i portalen här och där.
Det är ett samarbete det också... Ubuntugemenskapen är hel och odelbar. Vi sysslar bara med olika saker och uppgifter.
Skriv svar

Återgå till "Surftips"