få ut det lokala ljudet i skype, går det?

slacker

Inlägg av slacker »

Hej

Nu har jag fått tummen ur o skaffat ubuntu, so far so good.

Det jag funderar på är om det finns nåt sätt att när man snackar med någon på skype med voice. Går det då göra så att den andre t.ex. hör det jag spelar.

Alltså att förutom mitt tal så streamar man även med t.ex. musiken, så den andra hör mitt tal och min musik, dock skall inte hans tal streamas tillbaks till honom så det blir rundgång.

Det borde ju finnas nån variant med ett virtuellt ljudkort som ens musikspelare använder som sen streamar ut till samma kanal som line-in och phones så jag hör musiken själv också, eller nåt.... frågan e hur

Ja hoppas ni fattar vad jag menar.

tack på förhand.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Emm... det blir nog svårt att göra som du vill ha det. Det går att göra genom att man tar en sladd med sån där hörlurs uttag i båda ändarna och kopplar mellan line in och line out på ljudkortet.
Okänd

Inlägg av Okänd »

Jag vet inte om Jack fungerar med Skype, men det kan vara värt en koll:

http://jackaudio.org/

Det är en ljudserver främst inriktad mot musikskapande, men den kan kanske göra det du vill.
slacker

Inlägg av slacker »

[quote="Hooloovoo"]Emm... det blir nog svårt att göra som du vill ha det. Det går att göra genom att man tar en sladd med sån där hörlurs uttag i båda ändarna och kopplar mellan line in och line out på ljudkortet.[/quote]
jo det är en lösning dock inte optimal då den andras tal går tillbaks så han hör sig själv, sen så får ju inte mitt headset plats utan massa trixande, ska kolla in jack o se om det är nåt

tackar
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"