En lite jobbig funktion som kom med 9.10 för mig var kraschnotifieringen. Jag antar att program har kraschat i bakgrunden tidigare men det har aldrig stört mig och när jag ser vad som kraschar så inser jag att jag inte är betjänt av funktionen (telepathy-salut, vad 17 är det?).
Program verkar krascha hela tiden så jag undrar: Hur stänger jag av notifieringen om det?
Hur stänger man av kraschnotifieringen? [LÖST]
Hur stänger man av kraschnotifieringen? [LÖST]
Senast redigerad av 1 StefanB, redigerad totalt 30 gånger.
Re: Hur stänger man av kraschnotifieringen?
Prova "system" "administration" "tjänster".
Jag har kollat där, eller rättare sagt i Sessioner eftersom Tjänster verkar vara borttaget nu, men jag kan inte hitta något som gäller kraschnotifieringen.axel112 skrev:Prova "system" "administration" "tjänster".
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Är det apport du menar? Du kan avinstallera det om du vill.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Installerade 9.10 i vitualbox. Nope, inget som gör att man kan modifiera startupprogrammen. Hmm.StefanB skrev:Jag har kollat där, eller rättare sagt i Sessioner eftersom Tjänster verkar vara borttaget nu, men jag kan inte hitta något som gäller kraschnotifieringen.axel112 skrev:Prova "system" "administration" "tjänster".
Japp. Tack! Jag redigerade filen /etc/default/apport och satte enabled till 0, istället för att avinstallera.vulfgar skrev:Är det apport du menar? Du kan avinstallera det om du vill.