Problem med VLC spellistor
Problem med VLC spellistor
Jag kan inte spara spellistor i VLC. Jag har flera sådana från innan jag uppgraderade till Karmic men nu verkar inte programmet ha rättigheten att spara spellistorna längre. Jag kan öppna dom gamla men inte spara över dom eller spara med nytt filnamn. När jag försöker så ser det ut som att jag lyckas (för jag får inget felmeddelande) men det blir inga förändringar om jag sedan försöker öppna spellistan jag sparade över. Hur ändrar jag rättigheterna så att VLC kan spara över filer och spara nya filer?
Re: Problem med VLC spellistor
Är det fler som har problem med det här eller är det bara nått som är felinställt hos mig? Jag börjar vara ganska less på att inte kunna spara mina spellistor så jag har koll på var jag är i serierna...
Jag har för övrigt fortfarande ext3 sen uppgraderingen, det ska väll inte vara nått problem med den nya versionen av ubuntu?
Var liggerna filerna och vem är ägare till dem? Vilka rättigheter har de? Det låter som om du inte har rättigheter att ändra dem.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Dom ligger i /home/daniel och det är min användare som jag är inloggad som och får rootaccess om jag skriver in lösenordet till. Jag vet inte vad det är, andra program kan skriva i hemmamappen men inte VLC. Jag har provat att installera om VLC också men det hjälper inte.
Nu har jag provat att ändra i en spellista och spara över den med Totem, och det fungerar. Dock så gillar jag att använda VLC mer än totem så det känns inte som nån bra lösning att bara byta spelare. Sen har jag ju andra problem i vlc också. Bilden laggar i helskärmsläge och allt möjligt...
Kanske en bugg? Jag provade att spara en fillista och det gick inte.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ok, då är det väll bara att vänta på en uppgradering av VLC... Nån som vet varför bilden har börjat lagga i helskärmsläge för mig efter uppgraderingen? Jag har samma proprietära drivrutin och samma inställningar för skärm och grafikkort...