Hej,
Vid installationen valde jag att server skulle endast skulle köra in säkerhetsuppdateringar. Detta var dumt eftersom varje gång en ny kernel blir installerad måste jag gå till server och konfigurera om vmware.
Finns det något ställe där man kan avaktivera uppdateringar? Jag vill alltså inte ha några uppdateringar alls, inte änns säkerhetsuppdateringar.
För övrigt kör jag Ubuntu Server 9.04.
avaktivera automatiska uppdateringar
- Luxwarp
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: avaktivera automatiska uppdateringar
gconf-editor fixar det med gui, men terminal hmm.
--------------------------------------
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)
IT Consultant and Web developer.
Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
Luxwarp (fd. Zifilion / MMCarlsson)
IT Consultant and Web developer.
Check out my blog about Ubuntu, development, tips, tech and all my projects over at https://codeiolo.org
- Marwelln
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Med tanke på att det finns ett val vid installationen så måste ju inställningen sparas i någon fil, men vilken?
Du ska hålla din server uppdaterad. Speciellt kärnan. Det är dumt att köra med en gammal kärna som kan innehålla säkerhetshål etc.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Marwelln
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jag vet att man ska hålla grejjerna uppdaterade, men det struntar jag i i detta fall.
Är det verkligen ingen som vet vart man ändrar inställningen för automatiska uppdateringar i Ubuntu Server (9.04)?
Är det verkligen ingen som vet vart man ändrar inställningen för automatiska uppdateringar i Ubuntu Server (9.04)?