Hej
Är nybörjare på gimp och försöker nu lära mig för att kanske helt avstå från photoshop och windows. Har laddat hem flera plugin bla. watermark.py och försöker installera det. Har försökt lägga det i gimps plugin-folder men händer inget. Förstår inte riktigt vart det skall ligga, för då jag öppnar gimps alla mappar så är de tomma, fastän jag har "visa alla dolda filer"? Och lägger jag plugget i någon folder och startar gimp så finns det ej. Har gimp 2.6
Vad fel gör jag?
Michael
Gimp och plugins
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
- TobbeT
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Gimp och plugins
Hej,
Det du skriver "i någon folder" menar du plugin folder under gimp 2.6 katalogen eller?
Du lägger plugins här /home/ditt_namn/.gimp 2.6/plugin. Så har jag gjort med script också men då självklar i /home/tobbe/.gimp 2.6/script, funkar klockers. Prova igen så ska du se att det funkar.
//Tobbe
Det du skriver "i någon folder" menar du plugin folder under gimp 2.6 katalogen eller?
Du lägger plugins här /home/ditt_namn/.gimp 2.6/plugin. Så har jag gjort med script också men då självklar i /home/tobbe/.gimp 2.6/script, funkar klockers. Prova igen så ska du se att det funkar.
//Tobbe
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD