WC3
WC3
Hej är ny med ubuntu har installerat wine och sen instalerat wc3 med det men när jag ska spela så hänger sig allt när skärmupplösningen har gått ner från 1920x1080 till ja kanske 800x400 eller nåt blir iallfall väldigt dålig upplösning sen försvinner musen och jag kan inte göra nåt ( tangentbordet fungerar så kan starta om datorn) så jag undrar om jag behöver ändra någon inställning i wine eller nåt för att kunna spela tacksam för hjälp.
AMD 3.4Ghz AM2, Nvidia Geforce 9600PX 512mb, 4GB RAM 800 mhz
Re: WC3
fick nu igång spelet men kan inte få det att fungera i fullskärm kan bara ha det som ett fönster som tar upp ca 40% av skärmen går det att ändra någon inställning så man kan få det i helskärm?
- DeepThought
Om du kör winecfg och går in under fliken Grafik och kryssar ur rutan "Emulera ett virtuellt skrivbord". Testa det, annars får vi leta efter andra lösningar..
nu får jag inte bilden att visa sig men funkade innan så får se om jag gör ett försök till senare men bilden tar upp kanske 65% av skärmen i bredd men hela höjden. vet inte om det blir problem i wine när jag använder en fullHD skärm eller om det är fel någon annanstans- men jag får det inte att bli bättre