pidgin-libnotify fungerar inte? [LÖST]

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

pidgin-libnotify fungerar inte? [LÖST]

Inlägg av Hund »

Plötslig så har tillägget pidgin-libnotify slutat fungera. libnotify fungerar för jag får popups för annat. Pidgin vill inte ens veta av tillägget då det inte dyker upp bland dom andra tilläggen.

Har ingen aning om vad som är fel?

Edit: Verkar ha varit en gammal installation via såskod som spökade. Jag kompilerade om såskoden och avinstallerade Pidgin samma väg, då fungerade det när jag installerade via förrådet igen.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
OsNy
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Re: pidgin-libnotify fungerar inte? [LÖST]

Inlägg av OsNy »

Jag hade samma problem, men såg sedan att Pidgin-libnotify var avinstallerat. Jag hade inte valt det, hände säkert i någon uppdatering.
Bild
Användarvisningsbild
xtr3m3
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: pidgin-libnotify fungerar inte? [LÖST]

Inlägg av xtr3m3 »

Kan passa på och fråga en sak angående libnotify i pidgin. Tycker det verkar som om det inte fungerar när jag spelar musik i totem eller kollar på film i Smplayer.
När det gäller smplayer är det väl förståeligt men jag har dubbla skärmar så jag tycker det borde ploppa upp i översta hörnet till höger på andra skärmen som det alltid gör annars.

Nån som vet?
Bild
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"