A. Jag kan inte finna någonstans, att man kan följa att programmet arbetar.
Inte heller får jag upp någon information om att arbetet med backupen är färdig.
Det är störande att inte kunna få känna sig säker på, att arbetet är klart och avslutat.
Jag har sökt på nätet och på sbackups egen "hemsida" och inte heller där, kan jag läsa
mig till någon form av hjälp. Där finns en fråga om just mina problem. Den är inskriven
2006-02-03 17:25 men den blev aldrig besvarad. Förunderligt!?

Finns det någon här som kan ge mig tips och förslag på hur jag skall få detta löst?
B. Sbackup "fryser" för mig. Väldigt ofta. Efter en start av backupkörning, rimligt
avvaktande på att processen kan vara avslutad (eftersom jag inte kan följa den (se A.)),
så är dialogrutan där jag startade processen, frusen, låst och går inte att få bort, med
mindre än att jag startar om datorn.
Jag har tidigare, för något år sedan, använt mig av sbackup, men tröttnade då, just på grund
av ovanstående två angivna problem. Nu trodde jag att "man" hade uppdaterat sådana här saker.
Av åldern på frågeställningen i den citerade tråden att döma, görs kanske inga uppdateringar/graderingar.
Bbauto har givit mig mycken hjälp kring detta med backuper i sig. Kanske han och någon annan,
har förslag till lösning även på ovan två saker?
Får kanske testa deja dup istället. Om någon vet om det programmet åtminstone låter mig se
att processen har startat, att den pågår och även talar om, när jobbet är klart.
Tukken