Bindestreck istället för tilde

Diskussion gällande forumet
StefanB

Bindestreck istället för tilde

Inlägg av StefanB »

Av någon anledning visas i foruminläggen bindestreck istället för tilde (- istället för ~ ). Jag vet inte om det beror på inställningarna i firefox, men jag tror inte jag har sett detta tidigare och jag upplever det inte på någon annan websida. Jag använder typsnittet sans-serif.

Exempeltråd:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 61&start=0
Användarvisningsbild
xtr3m3
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Bindestreck istället för tilde

Inlägg av xtr3m3 »

Funkar då för mig iallafall. Använder serif som jag förmodar är standardteckensnitt då jag inte ställt om det.
Bild
Användarvisningsbild
Prometheus
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Prometheus »

Här ser det bra ut.

sans-serif är väl inte ett typsnitt utan en familj, anger att den ska välja den sortens typsnitt om inget av de andra hittas (sans-serifer är sådana utan små utstickare på bokstäverna - jämför t.ex. mellan Arial och Georgia).

En snabbkoll i CSS-koden för forumet (förstahandsval till vänster, sista till höger ):
font-family: "Lucida Grande","Trebuchet MS",Verdana,Helvetica,Arial,sans-serif;
/ Mattias från designbilder.se
StefanB

Inlägg av StefanB »

Prometheus skrev:Här ser det bra ut.

sans-serif är väl inte ett typsnitt utan en familj, anger att den ska välja den sortens typsnitt om inget av de andra hittas (sans-serifer är sådana utan små utstickare på bokstäverna - jämför t.ex. mellan Arial och Georgia).

En snabbkoll i CSS-koden för forumet (förstahandsval till vänster, sista till höger ):
font-family: "Lucida Grande","Trebuchet MS",Verdana,Helvetica,Arial,sans-serif;
Jag bockade av "Låt sidor använda egna teckensnitt, istället för ovanstående" i Firefox och då visas tilde korrekt.
Skriv svar

Återgå till "Forum"