SDL/c++ spel söker fler till projekt!

Här diskuteras programmering och utveckling
Användarvisningsbild
madbear

SDL/c++ spel söker fler till projekt!

Inlägg av madbear »

Nu har jag äntligen kommit en liten bit i programmeringen på det ruttna akademiska dravlet jag håller på med.
Har ett litet fritidsprojekt på g. Har gjort ett bilspel där man flyttar sig för att unvika krockar med andra bilar och träd i SDL. Nu innan jag börjar med OpgenGL så tänkte jag göra ett spel med tiles, alltså 2d spel av typen supermarioliknande. Vi gör det i netbeans eller i vilken editor som helst. Har valt netbeans just för att det är till alla platformar och man har SVN ett klick bort.

SDL är väldigt enkelt, har man bara lite koll på c++ så kan man lätt skumma igenom koden och fatta den :) .
Behöver verkligen någon som kan göra grafik också :)

btw spelet heter just nu turbonisse2000...
Koden kommer snart ska slänga upp den på hemsidan!
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: SDL/c++ spel söker fler till projekt!

Inlägg av eyerouge »

Några spontana tankar:

Berätta gärna vad du söker för människor, vad behöver du? Hur långt har du kommit? Varför skapas spelet, vad skiljer det från andra, vad är målet, hur ser designdokumentet ut? Finns det screenshots? Vilka färdigheter har du själv? Är allt det grafiska färdigt? Var är länken till hemsidan?

När du har tillräckligt att visa upp kan det också vara en idé att announca det på happy penguin och liknande, kan hjälpa dig hitta intresserade.
Bild
Användarvisningsbild
madbear

Re: SDL/c++ spel söker fler till projekt!

Inlägg av madbear »

Jag skapade spelet för skojs skull, stora delar är klara(fast ändå små) alltså: Det blir inte så mycket kodande för att få detta till ett funktionsdugligt spel. Just nu så kan man röra nisse, men kameran hakar inte på. Tiles fungerar så man kan göra en bana i textformat som läses in. Det finns en klass som alla objekt som inte är bana ärver av. Så att skapa speciella fiender osv ska inte vara mycket jobb.

Vill testa på hur det är att jobba med flera personer över nätet och därför söker jag folk.

Behöver : någon som tar tag i grafik.
Vet inte vad jag ska säga att jag kan, har precis börjat med SDL och har gått 1 kurs i c++ och är halvklar med den andra kursen i c++.
Så jag behöver väl någon som har lite kunskap i c++ som vill lära sig att göra spel i SDL.

Kanske inte framgick att det handlar om att lära sig att skapa spel i SDL och ha ett projekt över nätet.

Inte vackert http://atlantis.cse.kau.se/~di8norb/tur ... onisse.png
Och den inte så vacka koden : http://atlantis.cse.kau.se/~di8norb/tur ... 000.tar.gz
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"