Richard Stallman on Radio New Zealand. (2009-10-05)
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Richard Stallman on Radio New Zealand. (2009-10-05)
Richard Stallman on Radio New Zealand. (2009-10-05) Senaste intervjun med Stallman.
Ett par kommentarer till intervjun följer här:
He’s the best thing that has ever happened to software.
He appears to be just about the only person in America whose brain still works and remembers what being an American is all about.
http://podcast.radionz.co.nz/sat/sat-20 ... eedoms.ogg
Pink Panther
Ett par kommentarer till intervjun följer här:
He’s the best thing that has ever happened to software.
He appears to be just about the only person in America whose brain still works and remembers what being an American is all about.
http://podcast.radionz.co.nz/sat/sat-20 ... eedoms.ogg
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Re: Richard Stallman on Radio New Zealand. (2009-10-05)
Ja, han är grymt smart och har egentligen samma lysande retorik som Obama, trist att han är lika kass på PR som Bush 
Jag menar, klippet där han fingrar med tårna och sen börjar tugga på nåt han hittat är obeskrivligt äckligt.

Jag menar, klippet där han fingrar med tårna och sen börjar tugga på nåt han hittat är obeskrivligt äckligt.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
att han petar sig i näsan, och äter hudavfall från fötterna har ju egentligen inget samband med hans briljans och den gärning han gjort för fri programvara.
För övrigt, som jämförelse: Karl Marx, den störste filosofen och idehistorikern i modern tid, vars teorier och idéer ännu är i högsta grad aktuella, var ett stort svin i privatlivet, parasiterade och bedrog sig sin bäste vän och medförfattare Friedrich Engels.
Man kan få mycket men man kan ej få allt...
För övrigt, som jämförelse: Karl Marx, den störste filosofen och idehistorikern i modern tid, vars teorier och idéer ännu är i högsta grad aktuella, var ett stort svin i privatlivet, parasiterade och bedrog sig sin bäste vän och medförfattare Friedrich Engels.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
lyssnade för nån timme sen 

-
Hejsan, jag är ny här men vem är Richard Stallman?
Tja, att någon är oförskämd eller socialt missbegåvad garanterar dock inget geni hellerUlsak skrev:att han petar sig i näsan, och äter hudavfall från fötterna har ju egentligen inget samband med hans briljans och den gärning han gjort för fri programvara.

- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Svar: http://www.youtube.com/watch?v=3dcxtEKShXAHuffruhurrur skrev:Hejsan, jag är ny här men vem är Richard Stallman?
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
-
Äter han hudavfall mellan fötterna...Usch!
Misstänker att det bara är ett illasinnat rykte från någon som har som uppgift att kritisera GNU/Linux-rörelsen.Huffruhurrur skrev:Äter han hudavfall mellan fötterna...Usch!
Sådana rykten bör man ta med en väldigt stor nypa salt!