kommer inte upp någon ruta
jag har försökt installera ubuntu men det kommer ingen ruta jag kommer bara till dos och där öppnar den med skivan och man får trycka WWBMUså kommer en installation på tyska men det går inte att installera
för det står något om diskette A:\ typ vad ska jag göra för att den där rutan ska komma upp
för det står något om diskette A:\ typ vad ska jag göra för att den där rutan ska komma upp
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Har Du bränt skivan själv? Man ska bränna den som iso-avbild och inget annat.
tack !
funkar fortfarande inte jag kommer bara till dos
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Du kommer till dos säger du?
Det betyder förmodligen att du kommer till bash, som är teminalens standard i linux.
Testa med att skriva "startx" utan dessa "
Det betyder förmodligen att du kommer till bash, som är teminalens standard i linux.
Testa med att skriva "startx" utan dessa "
funkar inte står bara unknown command kan det ha något med att jag har haft xp innan
jag har råkat frigöra c:/ sedan partitionerat den så den är tom
Jag har testat på min andra dator och det blir likadant
jag tycker att det låter som om du inte bootar från cd-skivan...eller nåt. Har du sett till att cd står först i boot options i BIOS???
ja!! jag vet inte varför den inte startar på någon datorerna jag testat på
idag !!
har du en xp-skiva eller nåt? testa och se om den bootar med en xp-skiva (eller w2k)....
funkar korrekt vad ska jag göra ?
[quote="beara"]funkar korrekt vad ska jag göra ?[/quote]
Är du helt 100% säker på att du brände som en iso-avbild (även kallad cd-avbild mm) och inte bara la ISO-filen på skivan och brände? Sedan kan det ju vara så att något blev fel vid nertankningen av ISO-filen och att du kan behöva tanka ner den på nytt.
Är du helt 100% säker på att du brände som en iso-avbild (även kallad cd-avbild mm) och inte bara la ISO-filen på skivan och brände? Sedan kan det ju vara så att något blev fel vid nertankningen av ISO-filen och att du kan behöva tanka ner den på nytt.
typ bränna allt som är i iso filen
beara, vad använder du för brännarprogram? vilket du än använder, vare sig nero, alcohol, deepburner, så måste det finnas ett alternativ som 'burn image' 'bränn skivavbild' 'bränn image till skiva'.... Det ska väljas och därifrån ska iso-filen letas upp.... Är det så du har gjort?
beara: Det låter som om du har packat upp .iso filen och sedan brännt allt det som en data cd och det är ickså du ska göra. Du ska välja "burn image" "Bränn skivavbildning eller något liknande. Skulle kolla på wikin om jag var du och eftersom jag är så jättesnäll idag så ger jag dig en direktlänk http://ubuntu-se.org/Wiki/Br%C3%A4nna_U ... iGuider%29
Nu hann visst Omnius svara medans jag var och åt
Nu hann visst Omnius svara medans jag var och åt

- Sprak
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
SV: kommer inte upp någon ruta
typ bränna en cd-avbild i nero
jag har bränt i nero som startbar cd
Kan det ha ngt med att det är xp på den redan