Extran Usb Ljudkort
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Extran Usb Ljudkort
Hej, Jag hoppas att jag är i rätt tråd nu. Är ny i forum, jag har problem med min Extran Usb Ljud de vill inte fungera fast den finns med i listan under inställningar och volymkontrolll i ljudet.. Jag har Ubuntu 9.04 Min extran Usb ljud står bara som Usb Adapter c-media usb headset står de i inställningar i ubuntu mer står de inte.. Jag hoppas nån kan hjälpa mig. Tack../Linuxfans
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Extran Usb Ljudkort
Det skulle underlätta att veta exakt vad det är för mackapär. Gör gärna såhär: gå till Program → Tillbehör → Terminal och skriv in lsusb så kommer det fram en massa text, markera med musen, högerklicka → Kopiera och klistra in här.
Cadryc skrev:Det skulle underlätta att veta exakt vad det är för mackapär. Gör gärna såhär: gå till Program → Tillbehör → Terminal och skriv in lsusb så kommer det fram en massa text, markera med musen, högerklicka → Kopiera och klistra in här.
Hej. Jag fick upp detta C-Media Electronics, Inc. Audio Adapter
när jag gjorde som du skriv innan. Vad mer kan man göra? Tack för ditt svar.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Klistra gärna in hela raden, den innehåller ett id-nummer för enheten, det är lättare att hitta exakt samma hårdvara när man söker på nätet om man har med id-numret (det är inte unikt för just din enhet). Ta med hela raden för ljudkortet