Hej!
Jag undrar lite över e-mailklienter. Jag har provat evolution, thunderbird och kmail, men har problemet att det är bökigt att läsa mail p g a liten skärm/upplösning på min netbook.
Jag använder 4 imap-konton. Behöver få bättre överblick och inte en massa onödigt som tar upp värdefull skärmyta.
Har ni några tips? Vilket program skulle ni rekommendera?
/Markus
E-mailklient till netbook
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
E-mailklient till netbook
Senast redigerad av 1 markus.lar, redigerad totalt 11 gånger.
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: E-mailklient till netbook
Jag använder Evolution själv, men jag har inga problem med upplösningen, kör 2 x 1680x1050 .. 
Du kan ju däremot ställa in en hel del olika inställningar i Visa-menyn, bland annat om ikoner ska visas, vilka rader som ska finnas med osv. Du kan också ställa in teckensnittets storlek under Redigera -> inställningar -> E-postinställningar -> Allmänt -> Meddelandetypsnitt
Genom att dölja och visa olika delar så kan du ju minimera skärmytan som tas upp av "onödiga" prylar.
Men det besvarar ju inte din fråga om andra alternativ.

Du kan ju däremot ställa in en hel del olika inställningar i Visa-menyn, bland annat om ikoner ska visas, vilka rader som ska finnas med osv. Du kan också ställa in teckensnittets storlek under Redigera -> inställningar -> E-postinställningar -> Allmänt -> Meddelandetypsnitt
Genom att dölja och visa olika delar så kan du ju minimera skärmytan som tas upp av "onödiga" prylar.
Men det besvarar ju inte din fråga om andra alternativ.

Jag använder Gmail för mina 5 mailkonton. Molnet är wunderbart! 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Xappe
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Är du inte rädd för terminalen är cone en ganska trevlig (och väldigt lättanvänd) imap-klient med ncurses-ui...
vanum est vobis ante lucem surgere