Använda KUbuntu till en ny dator

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
krille70
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Använda KUbuntu till en ny dator

Inlägg av krille70 »

Hej Alla.

Jag har några frågor som jag hoppas någon kan hjälpa en med. Jag tänkte sätta ihop en ny dator. Men det enda som jag har bestämt att den datorn kommer köra KUbuntu isället för Windows. Men mina frågor är kanske fem stycken. Första frågan är dessa saker bra att använda för en KUbuntu dator: Först moderkort: Asus - Socket 775 - ATX Intel G31 (P5KPL SE) CPU: Intel Pentium Dual Core E2220 2,4GHz / 1MB / 800MHz Socket 775 Grafik-kort: Asus GeForce 8500GT 1GB (EN8500GT/HTP/1G) Hårddisk: Western Digital 160Gb Minne: Corsair Value S. DDR2 1024MB PC2-5300 667MHz CL5 två minnesmoduler stycken? Den andra frågan är: Vilken version ska man då ta av KUbuntu 32-bitars eller 64-bitars? Tredje frågan: Kan man lägga in t ex OpenOffice Svenska version på KUbuntu? Fråga fyra: Finns det något program som liknar t ex Convert X to DVD till KUbuntu? Programmet gör om vilka media filer som helst till DVD filmer. En av dessa media filer är de som slutar på MKV dessa har text i sig och gör det programmet även om den textning? Sedan finns det något bra bränningsprogram till KUbuntu? Sista frågan: Jag har en annan dator men varje gång jag testar Ubuntu eller KUbuntu i den så låser sig den, varför gör den det? Den innehåller dessa saker: AsRock moderkort med en 775 Socket och en Pentium 4 på 3.20GHz, ett MSI Grafik-kort GeForce 7300GS med 256Mb som även lånar 256Mb från dator via TurboCache-teknik, A-Data minne 667MHz DDR2 en Samsung hårddisk på 250Gb. Så jag undrar om det kan vara grafik-kortet som den inte gillar för att KUbuntu inte kan man med TurboCache kanske eller är det något annat som gör att den låser sig hela tiden? Hoppas ni kan hjälpa en med dessa frågor för jag har börjat mer och mer blivit les på Microsoft för enligt vad jag har hört kommer vi Europa få betala mer för Windows 7 än de i USA. Detta tycker jag är fel. Därför vill jag hellre köra KUbuntu än Windows på en ny dator. Jo en till sak. Jag har en bärbar dator som testade köra KUBuntu på. Men jag fick inte de trådlösa nätverket att fungera på det. Eller kanske det var Gateway från Telia som vi har som inte släppt in en. Varför är det så? Tack på förhand.

Med Vänliga Hälsningar från
Krille70
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Använda KUbuntu till en ny dator

Inlägg av Hund »

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Låst

Återgå till "För nybörjaren"