Uppdateringshanteraren lämnar felmeddelanden - fun... [LÖST]

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
Användarvisningsbild
bloste
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Uppdateringshanteraren lämnar felmeddelanden - fun... [LÖST]

Inlägg av bloste »

Hej.

Nu har det ställt till sig igen... Jag kollade lite efter uppdateringar till Pidgin och kom över den här sidan: http://www.2u2.se/
Jag gjorde som det står och nu kan jag inte köra uppdateringshanteraren! Jag får följande felmeddelande när jag startar den:

Kunde inte initiera paketinformationen
Ett problem utan lösning inträffade vid initiering av paketinformationen.
Rapportera det här felet mot paketet "update-manager" och inkludera följande felmeddelande:
'E:Rad 1 i källistan /etc/apt/sources.list.d/pidgin-ppa.list har fel format (dist-tolkning), E:Listan över källor kunde inte läsas.'

Finns det någon som kan hjälpa mig hur jag ska åtgärda detta???
Senast redigerad av 1 bloste, redigerad totalt 8 gånger.
//Stefan

Jag är rätt så ny på Ubuntu/Linux men har hållit på en hel del med PC i Windows- och DOS-miljö.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Uppdateringshanteraren lämnar felmeddelanden - fungerar ej!

Inlägg av Lars »

Det står fel på den där sidan, dubbla bindestreck har ersatts med talstreck. Så här ska det vara:

Kod: Markera allt

sudo apt-key adv --recv-keys --keyserver keyserver.ubuntu.com 67265eb522bdd6b1c69e66ed7fb8bee0a1f196a8
echo deb http://ppa.launchpad.net/pidgin-developers/ppa/ubuntu \ `lsb_release --short --codename` main | sudo tee /etc/apt/sources.list.d/pidgin-ppa.list
Användarvisningsbild
bloste
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Uppdateringshanteraren lämnar felmeddelanden - fun... LÖST!

Inlägg av bloste »

Tack, nu funkar det igen.

Toppen att det här forumet finns så att man kan få hjälp! Hoppas att jag en dag har lärt mig så att jag kan hjälpa tillbaka!
//Stefan

Jag är rätt så ny på Ubuntu/Linux men har hållit på en hel del med PC i Windows- och DOS-miljö.
Skriv svar

Återgå till "Internet"