Går inte att ladda ner Torrents

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
ChrilleSjosten
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Går inte att ladda ner Torrents

Inlägg av ChrilleSjosten »

Av någon anledning så funkar det inte för mig att ladda ner torrents. Varken i Transmisson eller i KTorrent som jag laddade ner för att se om det bara vad fel på programmet. Jag tycker det är jätte skumt... har funkat innan. Men all annan nedladdning funkar ju så klart. Det enda som händer när jag trycker upp en torrent är att det står still och den hittar inga seedes eller något sånt. Jag har provat flera olika sidor och olika trackers för att se att det verkligen inte var fel på något sånt. Sen så verkar det inte vara något fel på porten heller. Någon som har ett förslag på vad jag kan göra?
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Går inte att ladda ner Torrents

Inlägg av Lars »

Hej, välkommen till Ubuntu-se

Det skulle kunna ha med din brandvägg/router att göra. För att bittorrent ska fungera måste man öppna portar i routern, antingen automatiskt (m.h.a. UPnP) eller manuellt.
ChrilleSjosten
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Går inte att ladda ner Torrents

Inlägg av ChrilleSjosten »

Grejen är den att det står att portarna är öppna. Sen så har det ju funkat innan och varken jag eller någon annan har varit på portarna i routern och pillat. Det slutade bara funka helt enkelt! ???
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"