MS har börjat med anitlinux kampanj

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
borjeboy
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

MS har börjat med anitlinux kampanj

Inlägg av borjeboy »

http://www.idg.se/2.1085/1.244684/bilde ... munityForm

citerar:"I de elva läckta bilderna som en anställd från Best Buy publicerat framgår det av materialet att Windows har utmärkt kompatibilitet med kameror, Ipod och mp3-spelare medan Linux är undermåligt.

Windows glänser också inom området skrivare och skannrar medan Linux är undermåligt.

Utbildningen ger också sken av att det inte går att spela World of Warcraft under Linux, att det inte går att komma åt tjänsterna under Windows Live och att det inte finns någon kommersiell support av Linux.

Det ska inte heller gå att videochatta på de större im-näten med Linux.

Under rubriken "Get the Facts Straight" hävdar utbildningen att Linuxuppdateringar skulle vara enkla är en myt. Det är också en myt att Linux skulle vara säkrare än Windows, enligt utbildningen."

Jag kan då tala om som gammal windowsanvändare i typ 10år att övergången till Ubuntu linux är ganska enkel, det är lätt med skrivare, och min ipod funkade iaf, man kan spela wow, tjänsterna under windowslive är ju bland annat msn pidgin är fan enklarae än msn.. och linux är virus fritt, och i sin struktur säkrare än windows med att det frågas efter lösenord osv.. så jag vet inte hur windows kan vara säkrare och sen alltså lätttare och lättare ubuntu kan vara väldigt enkelt om man använder sig av det grafiska sättet tyvärr går många guider genom rerminalen och inte det grafiska
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: MS har börjat med anitlinux kampanj

Inlägg av CryingFreeman »

Eftersom ämnet redan debatteras i http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=130&t=42882 låser jag den här tråden.

Hoppas att du inte blir alltför ledsen för det. :)
Låst

Återgå till "Ubuntu Café"