Jag håller på att försöka installera FlashDevelop i Wine då den inte ska fungera i Ubuntu.
Då behöver jag kopiera mappen "Flex_sdk_3" till FlashDevelop.
Jag kan dock inte kopiera denna mappen till rätt adress, varken via terminalen eller manuellt.
I terminalen får jag meddelande om att mappen inte finns.
När jag gör det manuellt är alternativet grått och går inte att välja.
Hur kopierar jag till Wines mapp?
Kopiera till C: i Wine
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Kopiera till C: i Wine
Wines mapp i din hemmapp är en dold mapp om jag inte minns fel.
Om du öppnar nautilus och trycker Ctrl + h så ska du se alla. Klicka in i wine:s mapp, och högerklicka på den mappen där du vill kopiera in filerna. Välj properties och kolla rättigheterna. Är det så att du tillåts skriva i mappen? Annars kan du öppna nautilus via terminalen med kommandot
, skriv in ditt lösenord. Nu har du öppnat filhanteraren med administratörs/rooträttigheter. Så var försiktig! Det går lätt att sabba något, eftersom att du nu kan ta bort och göra vad som helst. 
Därefter går du in i samma mapps inställningar och ger dig skrivrättigheter. Avsluta nautilus och öppna upp en ny utan administratörs/root-rättigheter, för annars kommer filerna du lägger in bara kunna redigeras av admin/root-kontot. (Om du inte manuellt ändrar rättigheterna här med).
Nu borde det gå att kopiera dit filer.
Om du öppnar nautilus och trycker Ctrl + h så ska du se alla. Klicka in i wine:s mapp, och högerklicka på den mappen där du vill kopiera in filerna. Välj properties och kolla rättigheterna. Är det så att du tillåts skriva i mappen? Annars kan du öppna nautilus via terminalen med kommandot
Kod: Markera allt
gksudo nautilus

Därefter går du in i samma mapps inställningar och ger dig skrivrättigheter. Avsluta nautilus och öppna upp en ny utan administratörs/root-rättigheter, för annars kommer filerna du lägger in bara kunna redigeras av admin/root-kontot. (Om du inte manuellt ändrar rättigheterna här med).
Nu borde det gå att kopiera dit filer.
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Re: Kopiera till C: i Wine
Gött.
Nu fungerar det att kopiera filerna men det ser inte ut som att FlashDevelop fungerar i Wine.
Vad kan det finnas för bra, program som fungerar direkt i Ubuntu och klarar AS3?
Nu fungerar det att kopiera filerna men det ser inte ut som att FlashDevelop fungerar i Wine.
Vad kan det finnas för bra, program som fungerar direkt i Ubuntu och klarar AS3?