Förväl linux
Förväl linux
Tjo, jag har använt ubuntu i snart 2 månader.. allt har funkat fint, jag har lärt mig jättmycket och träffat en massa nya internet polare..
men så idag.. så skaffa jag mig ett tv kort.. som inte linux stödjer.. och jag vill så gärna använda det.. plus:
att jag tyckte det var omständigt att spela in musik i ubuntu.. tack lundberg för alla tips
jag tänkte använda tv kortet till att spela in filmer från min kamera.. och redigera dem.. hade gärna velat testa cinemara eller va de heter..
detta är den största anledningen till varför jag tänker installera kommunistwindows..
Mvh Slicky
men så idag.. så skaffa jag mig ett tv kort.. som inte linux stödjer.. och jag vill så gärna använda det.. plus:
att jag tyckte det var omständigt att spela in musik i ubuntu.. tack lundberg för alla tips
jag tänkte använda tv kortet till att spela in filmer från min kamera.. och redigera dem.. hade gärna velat testa cinemara eller va de heter..
detta är den största anledningen till varför jag tänker installera kommunistwindows..
Mvh Slicky
Jo, jag vet..
Förväl linux
vilket tv kort köpte du?
Förväl linux
[quote="slicky"]detta är den största anledningen till varför jag tänker installera kommunistwindows..
Mvh Slicky[/quote]
kommunistwindows?
Mvh Slicky[/quote]
kommunistwindows?
- Dick Lundberg
- Kontakt:
Förväl linux
God lycka slicky! Linux är ju faktiskt inte det bästa alternativet för precis alla men det är ju kul att testa i alla fall. Om du kommer tillbaka till Ubuntu nån gång igen tar vi itu med inspelningen igen! (Jag brukar alltid kolla upp om hårdvara stöds av Linux innan jag köper något men jag trivs inte alls i Windows så det är aldrig något alternativ för mig.) Hälsa Bill Gates så gott! 

Lundbergs Lya: http://radoka.se
Min guide till musikinspelning i Ubuntu: http://hem.wtnord.net/k05816
Min guide till musikinspelning i Ubuntu: http://hem.wtnord.net/k05816
Förväl linux
[quote="jojonn"][quote="slicky"]detta är den största anledningen till varför jag tänker installera kommunistwindows..
Mvh Slicky[/quote]
kommunistwindows?[/quote]
Jag säger detsamma. Är det inte Linux de brukar kalla kommunistiskt ändå?
Mvh Slicky[/quote]
Jag säger detsamma. Är det inte Linux de brukar kalla kommunistiskt ändå?
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Förväl linux
[quote="Quartus"][quote="jojonn"][quote="slicky"]detta är den största anledningen till varför jag tänker installera kommunistwindows..
Mvh Slicky[/quote]
Jag säger detsamma. Är det inte Linux de brukar kalla kommunistiskt ändå?[/quote]
Om kommunism är något dåligt (tar ingen ställning till det) så är Windows verkligen kommnustiskt men om kommunism är något bra som har med frihet att göra så är verkligen inte Windows kommunistiskt
Mvh Slicky[/quote]
Jag säger detsamma. Är det inte Linux de brukar kalla kommunistiskt ändå?[/quote]
Om kommunism är något dåligt (tar ingen ställning till det) så är Windows verkligen kommnustiskt men om kommunism är något bra som har med frihet att göra så är verkligen inte Windows kommunistiskt

- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Förväl linux
haha, precis. Det är ju linuxanvädnarna som blev fördömda och kallade för kommunister av en windowanvändare, eftersom vi delar med oss och gör sakerna ideellt .
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Förväl linux
[quote="slicky"]Tjo, jag har använt ubuntu i snart 2 månader.. allt har funkat fint, jag har lärt mig jättmycket och träffat en massa nya internet polare..
Mvh Slicky[/quote]
Borde det inte vara kapitalist Window$?
Allt handlar ju om att tjäna stora slantar för Gates och grabbarna.
Du kan ju köra dual boot, som jag. Rätt enkelt att byta mellan Window$ och Ubuntu.
Bara man slipper "Wayne Gretzky syndromet" den här gången. Förra gången jag körde med gruboot så ballade allt ur och jag fick en svart skärm fylld med "99". Därav namnet "Wayne Gretzky syndromet".
Mvh Slicky[/quote]
Borde det inte vara kapitalist Window$?
Allt handlar ju om att tjäna stora slantar för Gates och grabbarna.
Du kan ju köra dual boot, som jag. Rätt enkelt att byta mellan Window$ och Ubuntu.
Bara man slipper "Wayne Gretzky syndromet" den här gången. Förra gången jag körde med gruboot så ballade allt ur och jag fick en svart skärm fylld med "99". Därav namnet "Wayne Gretzky syndromet".

Förväl linux
kommunistwindows: där någon bestämmer (bill och hans undermannar,diktatur) över hur man ska få använda operativsystemet.. i linux får alla bestämma vad och hur de vill använda sitt os till.
jo dualboot blir det väl så småningom
men jag kommer alltid att köra linux på min server.. så jag kommer väl inte direkt att överge er

men jag kommer alltid att köra linux på min server.. så jag kommer väl inte direkt att överge er

Jo, jag vet..
Förväl linux
Aha, du menade så, då skulle man kunna använda facist Windows också, he he.
Visst bootar jag upp Windows (xp) emellanåt, men inte för att jag tycker speciellt mycket om det, utan för att jag måste (för en del program och drivrutiner). Personligen hatar jag Microsofts stora oeffektiva program och andvänder inget av dom (förutom windows).
Jag bootar upp Windows, sen startar jag Open Office, Gimp, Firefox, Thunderbird, XnView, Total Commander, Notepad Pro etc. Skulle aldrig falla mig in att använda skräp som Internet Explorer eller Word. Om jag funderar på att testa Windows Vista? ALDRIG I LIVET!!!!
Och så var det gruboot........
Ooops!!!
99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99

Visst bootar jag upp Windows (xp) emellanåt, men inte för att jag tycker speciellt mycket om det, utan för att jag måste (för en del program och drivrutiner). Personligen hatar jag Microsofts stora oeffektiva program och andvänder inget av dom (förutom windows).
Jag bootar upp Windows, sen startar jag Open Office, Gimp, Firefox, Thunderbird, XnView, Total Commander, Notepad Pro etc. Skulle aldrig falla mig in att använda skräp som Internet Explorer eller Word. Om jag funderar på att testa Windows Vista? ALDRIG I LIVET!!!!
Och så var det gruboot........
Ooops!!!

Förväl linux
[quote="slicky"]kommunistwindows: där någon bestämmer (bill och hans undermannar,diktatur) över hur man ska få använda operativsystemet.. i linux får alla bestämma vad och hur de vill använda sitt os till.
[/quote]
I kommunismens renaste form såsom Marx avsåg finns ingen diktatur. Det blev så att säga ett "tillägg" efteråt. Både Lenin och Castro hade tänkt lägga över makten till folket men blev för maktgiriga (om jag inte missminner mig).

I kommunismens renaste form såsom Marx avsåg finns ingen diktatur. Det blev så att säga ett "tillägg" efteråt. Både Lenin och Castro hade tänkt lägga över makten till folket men blev för maktgiriga (om jag inte missminner mig).
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
- Henrik Sultan
- Kontakt:
Förväl linux
Marx har skrivit mycket fint men tanken var inte mer annorlunda än någon annan kommunist som stalin eller lenin. Jag brukade vara en kommunist älskare men inser nu att det är samma makt giriga struktur som alla de andra tyvärr... Linux är en äkta demokrati, där användarna bestämmer inte bara ledarna. Önskar politiken kunde funka lika fint och smidigt som linux, jorden hade varit en mycket bättre plats 

Min blogg: http://qw.servehttp.com/medlem/sultan <-- politik?