GPL texturer i framtida GPL applikation

Här diskuteras programmering och utveckling
SoniC
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

GPL texturer i framtida GPL applikation

Inlägg av SoniC »

Hej, har ett program som jag skapat i samband med exjobb. Eftersom jag gärna vill att andra ska plocka upp och förbättra programmet tänkte jag lägga upp det på sourceforge.

Mitt undran är lite hur jag gör med de GPL-texturer som programmet använder. Om jag t.ex. själv väljer GPL (vilket verkar vara det enklaste alternativet, jämfört med att försöka hitta en kompatibel licens, och ett i övrigt säkert kort) behöver jag då ha dubbla licenstexter?

Hur markerar jag att texturerna är GPL-material med skapade av andra, då jag gärna ser att de får cred för sina verk?

Cheers!
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: GPL texturer i framtida GPL applikation

Inlägg av farmfield »

Kollade runt lite och det verkar inte som du behöver lägga en separat licens men det enklaste i detta fall bör väl vara att skapa en about.txt med info om att programmet och dess 'delar' ligger under GPL och däri också specificera bilderna separat och med det ge upphovsmakaren cred för dom. :)
Inhuman Soul
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: GPL texturer i framtida GPL applikation

Inlägg av Inhuman Soul »

Lästips: How to use GNU licenses for your own software
Det står dock inte hur man bör göra för att påpeka licensen för något som inte är källkod (texturer i ditt fall), men jag antar att det går bra med bara en textfil.
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"