Behovsanalys - från min sida

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Behovsanalys - från min sida

Inlägg av P.Forsberg »

Under flera veckor följde jag utvecklingen angående nya registreringar i forumet här samt i forumet hos ubuntu.se och jag kan konstatera att ubuntu-se.org hänger efter rejält. Hos ubuntu.se har vi i genomsnitt 20 nya registreringar per dygn. Naturligtvis är jag stolt och glad över det, men Locot måste göra något. Detta är helt klart.
Men vad är det som är skillnaden? Inte kan det vara några remixer ( ;D ) som vi håller på med. Det måste vara något annat.
Och nu kom jag fram till följande: Det är helt enkelt marknadsföringen. I detta forum här görs inte något för att marknadsföra Ubuntu.
Det räcker inte med Urbans eller Hund:s blogg, hur bra dom än är. Det måste hända mycket mer.
Vi alla tjänar på när Locot mår bra. Även "vi" hos ubuntu.se. Och därför kommer jag nu med några förslag och jag ber alla att inte angripa mig återigen på grund av att jag är tysk.

1. För det första måste forumets admins ser till att vissa tavlor inte syns för att inte får rycktet som fotsvamps-forum.
2. För det andra måste ni engagera medlemmar att blogga och sedan sprida bloggen överallt. På alla möjliga ställen.
3. För det tredje behöver forumet nya moderatorer, eller åtminstone en del. Några är helt överflödiga, då dom inte kan eller vill jobba. (bara ha en titel )
4. Nästa punkt vore att se till, att vissa medlemmar ska påminnas om vad vi är här för. Det hjälper ingen när dom starta tråd efter tråd utan innehåll.
5. Oändliga diskussioner om hur det ska vara här, måste låsas omedelbart. Alla som tjafasar är inte beredda att ställa upp för något.

Kom nu inte återigen med att jag gör reklam för ubuntu.se. Det behöver jag inte göra. Det förstod ni väl. Men vi alla måste köra Locot igång igen. Jag har tyvärr den uppfattning att dom nya kandidaterna för Teamleaders eller Teamcontact är "mjukisar" ;D , som kommer med samma sörja igen att alla är välkomna och demokrati överallt. Det funkar inte.
Vad som krävs är en riktigt ledning, om det nu passar er eller inte.

LJ
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Re: Behovsanalys - från min sida

Inlägg av P.Forsberg »

Jag glömde en sak:

6. Postalen ser ut som ett nybörjare-bygge. Den måste ändras så fort som möjligt. Det är ingångs-sidan för nya användare.

LJ
HakanS
Global Moderator

Inlägg av HakanS »

Little John skrev: 5. Oändliga diskussioner om hur det ska vara här, måste låsas omedelbart. Alla som tjafasar är inte beredda att ställa upp för något.
Menar du att den här tråden ska låsas?
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

HakanS skrev:
Little John skrev: 5. Oändliga diskussioner om hur det ska vara här, måste låsas omedelbart. Alla som tjafasar är inte beredda att ställa upp för något.
Menar du att den här tråden ska låsas?
Burn!
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Låser tråden.
Misstänker att det kan bli en oändlig diskussion mellan ubuntu.se och ubuntu-se.org
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"