http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=18690
Ingen hånar någon eller säger att Linux är värdelöst.

Se och lär. Så här går det till att snacka andra OS i andra forum.
Det finns många MS fantaster på det forumet skall du veta, men i Linuxdelen snackas det Linux utan att de som vill prata open source får skit för det. Det är så det borde fungera här också när det finns en forumdel för andra OS.Harlekin33 skrev:Så borde det gå till ja.
Men oftast är det så här Windowsanvändare reagerar när dom inte får i gång hårdvaran eller spelet eller nåt Windowsprogram i Ubuntu för att istället för att maila tillverkaren och påtala problemet:
http://www.youtube.com/watch?v=oeR-8-bCQpE
Jag tror den delen är mera till för hjälp med hur man gör för att gå över från Windows till Ubuntu.Det är så det borde fungera här också när det finns en forumdel för andra OS.
Debian tycker jag borde diskuteras mera än vad det görs idag.Det är inte ens rumsrent att diskutera Debian.
Precis.Hylas skrev:"Länge leve Linux. Microsoft är ett skitföretag."
Det måste man väl få kunna säga utan att nån blir sur - det är ju sant
Står det inget om. Alltså kan man snacka andra OS också, precis som i andra forum.Harlekin33 skrev:Jag tror den delen är mera till för hjälp med hur man gör för att gå över från Windows till Ubuntu.Det är så det borde fungera här också när det finns en forumdel för andra OS.
My 5 cents.
Nej, vi är ingen sekt men det är väl ett av målen att försöka få över så många till Ubuntu som möjligt?Vi är väl ingen sekt som inte tål andra OS?
Inte alls!Harlekin33 skrev:Nej, vi är ingen sekt men det är väl ett av målen att försöka få över så många till Ubuntu som möjligt?Vi är väl ingen sekt som inte tål andra OS?
Och utan nedvärderande kommentarer givetvis, som vi såg i det andra forumet. Att vara "öppen" och "tolerant" gentemot andra OS gynnar hela forumet eftersom det ger ett betydligt bättre intryck på alla nya som kommer hit, och en trevligare stämning som resultat.Hund skrev:Man får givetvis prata om andra OS etc, att tro annat vore dumheter.
"Inte alls!" enligt vem då? Mark Shuttleworth? vulfgar? Allmän forumkonsensus?Xcore skrev:Inte alls!Harlekin33 skrev:Nej, vi är ingen sekt men det är väl ett av målen att försöka få över så många till Ubuntu som möjligt?Vi är väl ingen sekt som inte tål andra OS?
Läste du mitt inlägg CF?CryingFreeman skrev:"Inte alls!" enligt vem då? Mark Shuttleworth? vulfgar? Allmän forumkonsensus?Xcore skrev:Inte alls!Harlekin33 skrev:Nej, vi är ingen sekt men det är väl ett av målen att försöka få över så många till Ubuntu som möjligt?Vi är väl ingen sekt som inte tål andra OS?
Målet med en marknadsföringsgrupp är inte primärt att ge så bra support som möjligt till de som vill gå över, utan att locka just så många som möjligt att prova på Ubuntu. Bara som ett motexempel till ditt tröttsamt kategoriska "Inte alls!".
I övrigt håller jag med om att det är såhär det ska gå till, som länken i första inlägget.
Däremot kan man göra folk nyfikna på Ubuntu genom att berätta hur man själv använder Ubuntu och varför man tycker det är bra, utan att nedvärdera andra system och OS.
Är de på forumet kör de förmodligen redan Ubuntu, därför behöver vi inte hålla på så här, är min poäng.CryingFreeman skrev:Konversationen gick såhär:
- Nej, vi är ingen sekt men det är väl ett av målen att försöka få över så många till Ubuntu som möjligt?
- Inte alls! Målet är att hjälpa de som "har gått över" eller provar Ubuntu.
Det är det jag ifrågasätter. Men ja, jag läste hela inlägget och jag har läst de tidigare också.
Hade han nu skrivit så här istället............Nej, vi är ingen sekt men det är väl ett av målen att försöka få över så många till Ubuntu som möjligt?
Då hade mitt inlägg sett annorlunda ut.Målet är att få fler intresserade av Ubuntu så de kan ta reda på själva om det är ett OS för dem.