Shuttleworth erbjuder Canonical anställda till Debian.

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Shuttleworth erbjuder Canonical anställda till Debian.

Inlägg av Pink Panther »

Tidigare denna månad har vi rapporterat att Debian har aviserat ett nytt release schema, en release någon gång under första hälften av nästa år. Den här förseningen gynnar inte Ubuntu, Mark Shuttleworth beslutade att gå in och erbjuda Canonical anställda. De får nu arbeta för Debian istället för Ubuntu.

Källa:http://www.osnews.com/story/21970/Shutt ... _to_Debian
AV: Inlagd av Thom Holwerda (osnews.com)
Svensk översättning av: Pink Panther

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Shuttleworth erbjuder Canonical anställda till Debian.

Inlägg av Ulsak »

ja, det finns tydligen fler som har issues med debians snigelfart och stabilitetshysteri...
jag är kluven. dels vill jag ha mer drag under galoscherna. men å andra sidan vet jag att drag kan leda till nackspärr och att de flesta tycker att galoscher är töntigt..
Användarvisningsbild
whac
Kontakt:

Inlägg av whac »

Ubuntu skulle allt behöva lite rolling release!
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Ulsak skrev:ja, det finns tydligen fler som har issues med debians snigelfart och stabilitetshysteri...
jag är kluven. dels vill jag ha mer drag under galoscherna. men å andra sidan vet jag att drag kan leda till nackspärr och att de flesta tycker att galoscher är töntigt..
Nja..snigelfart och stabilitetshysteri vet jag inte..22 mån var ju inte så himla mycket.

Går säkert i framtiden att kunna pressa ner till 12 mån men jag anser det rimligt att det ska ta tid för att slippa massa problem senare som ändå tar massa tid.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

whac skrev:Ubuntu skulle allt behöva lite rolling release!
Jag håller med. ;)
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Mjae, då lär det bara finnas gamla stabila paket. Se på version 9.04 t.ex, helt oanvändbart för oss med ATI. Jag lär sitta med 8.10.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
xtr3m3
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av xtr3m3 »

Hund skrev:
Mjae, då lär det bara finnas gamla stabila paket. Se på version 9.04 t.ex, helt oanvändbart för oss med ATI. Jag lär sitta med 8.10.
Jag har 9.04 och sitter just nu med moderkortets ati-krets då mitt geforce brann. Det funkar hyffsat tycker jag iallfall. Men det beror väl ju lite på vad man gör också. Jag kollar mest på film, producerar musik och surfar.

Visst. Jag gillar inte ati men det funkar för mig just nu tills jag får pengar och kan köpa ett nytt geforce.
Bild
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

XTR3M3 skrev:
Hund skrev:
Jag har 9.04 och sitter just nu med moderkortets ati-krets då mitt geforce brann. Det funkar hyffsat tycker jag iallfall. Men det beror väl ju lite på vad man gör också. Jag kollar mest på film, producerar musik och surfar.

Visst. Jag gillar inte ati men det funkar för mig just nu tills jag får pengar och kan köpa ett nytt geforce.
Det fungerar men du får inte ut all prestanda som du borde samt fungerar TV-Out inte alls bra. :( Bortser man från detta är ATI ett mycket bra märke och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa ett till om det ger mig mest för pengarna när det är aktuellt.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"