Osynlig text [LÖST]

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Användarvisningsbild
Sven
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Osynlig text [LÖST]

Inlägg av Sven »

Texten på menyknapparna blir osynlig i vissa program, till exempel Open Office. Någon som råkat ut för något liknande? Jag kör Gnome och Compiz.

Sven
Senast redigerad av 1 Sven, redigerad totalt 19 gånger.
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Osynlig text

Inlägg av eyerouge »

Oavsett vilka teman och färger du kör i GNOME?

Vilka program är det som strular? Kan finnas ett samband mellan dem och hur de är byggda, låter som det är sådana som inte är gjorda för GNOME direkt.

(Just OO kan strula lite med utseendet och behöver eventuellt få ett extra paket installerat för att funka väl med GNOME, men jag antar att det redan är installerat i OO som medföljer Ubuntu. Däremot fick jag själv lägga in det sist när jag själv installerade vad som då var senaste versionen av OO. Utan det paketet fungerade t.ex. inte fullskärmsläget korrekt i presentationsprogget - panelen syntes.)
Bild
Användarvisningsbild
Sven
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Osynlig text

Inlägg av Sven »

Fenomenet uppträder ej längre i nyare versioner.
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"