Packa upp rar rekursivt.
Packa upp rar rekursivt.
Jag försöker packa upp några bildserier som en polare har tagit. Hela serien heter "Semesterbilder" som sen har underkataloger som heter typ "Italien 2006", "Frankrike 2008" osv. Sen har han packat ihop bilderna med rar. Jag försöker skriva ett kommando som packar upp alla rar-arkiv efter varann men jag lyckas inte få till det. Helst vill jag packa upp alla bilder till en och samma mapp som kan heta "Kalles semesterbilder". Några tips?
Re: Packa upp rar rekursivt.
Borde inte unrar x -R * fungera? (Har inte så stor koll på RAR då jag försöker undvika det dåliga saker
)

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag har försökt "unrar -x -r /media/Semesterbilder/*/*.rar /media/uppackat"" men det funkar inte.Hund skrev:Borde inte unrar x -R * fungera? (Har inte så stor koll på RAR då jag försöker undvika det dåliga saker)
Även "unrar -e -r /media/Semesterbilder/*/*.rar" har jag testat med det funkar inte heller.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Hade ett liknande problem för ett tag sedan, gav upp försöken att få unrar att göra det åt mig så jag använde Bash istället.
Har för mig jag använde något i stil med detta:
Har för mig jag använde något i stil med detta:
Kod: Markera allt
ls -1 | while read FILE
do
FI=${FILE%}
cd FI
ls -1 *.rar | while read FIL
do
RA=${FIL%.rar}
unrar x "${RA}.rar"
done
done
Hur jag än gör så slutar det alltid med E17 på netbooken....
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
Kör man inte bara:
unrar e rarfil.rar
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag är inte säker men borde inte stor bokstav spela roll på den rekursiva flaggan?Mighty skrev:Jag har försökt "unrar -x -r /media/Semesterbilder/*/*.rar /media/uppackat"" men det funkar inte.Hund skrev:Borde inte unrar x -R * fungera? (Har inte så stor koll på RAR då jag försöker undvika det dåliga saker)
Även "unrar -e -r /media/Semesterbilder/*/*.rar" har jag testat med det funkar inte heller.
unrar -R
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE