Vi är rökta
Re: Vi är rökta
Ja, det är fan vad de ska vara grymma på att presentera meningslös information på ett coolt sätt 

-
Haha ja vad fan betyder det här egentligen:
InPrivate Browsing and InPrivate Filtering help Internet Explorer 8 claim privacy victory.
Och tittar du på en annan jämförelse så ser det helt annorlunda ut.Sid skrev:http://www.microsoft.com/windows/intern ... rison.aspx
Där står det svart på vitt mina vänner...
Varför?
Därför att alla gör sina egna jämförelser, givetvis.
Enda sättet är att titta på en oberoende test. Alla vet nog det utom noobs, dvs såna som sitter med IE8.
Jag är inte förvånad för det gör alla andra också. Titta aldrig på en jämförelse från en tillverkare.

Allt som MS gör, är bäst.
Om du hör det från MS själva.
Annat vore konstigt.
Om du hör det från MS själva.
Annat vore konstigt.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag har aldrig sett GNOME, KDE, Mozilla eller Apple publicera ett sådant test. Har du det?Xcore skrev:Och tittar du på en annan jämförelse så ser det helt annorlunda ut.Sid skrev:http://www.microsoft.com/windows/intern ... rison.aspx
Varför?
Enda sättet är att titta på en oberoende test. Alla vet nog det utom noobs, dvs såna som sitter med IE8.
Jag är inte förvånad för det gör alla andra också. Titta aldrig på en jämförelse från en tillverkare.
Är det något nytt att företagets egna produkter skulle vara bäst?Sid skrev:Jag har aldrig sett GNOME, KDE, Mozilla eller Apple publicera ett sådant test. Har du det?Xcore skrev:Och tittar du på en annan jämförelse så ser det helt annorlunda ut.Sid skrev:http://www.microsoft.com/windows/intern ... rison.aspx
Varför?
Knappast, tvärtom så är det väldigt vanligt bland vinstdrivande företag som vill sälja det egna framför konkurrenternas. Sen kan det vara vad som helst, från dammsugare till Operativsystem. Apple gör nog reklam så det räcker för sina egna produkter.
Så lita aldrig någonsin på MS när det gäller något som kommer från dem själva.
-
Vi är bäst för våra produkter är F.L.Ö.G = Fria, öppna, lagliga, gratis!
Vad kan bli bättre än det?

Vad kan bli bättre än det?

Om Apple går ut och säger att Safari är bästa webbläsaren eller att iPod är bäst, lyssnar vi då?
Det gör inte jag i alla fall...........
Wow, Telia säger att Telia har det bästa bredbands-abonemanget.

-
Tycker du inte själv att det var ett larvigt sätt att göra reklam?Xcore skrev:Om Apple går ut och säger att Safari är bästa webbläsaren eller att iPod är bäst, lyssnar vi då?
NejSid skrev:Tycker du inte själv att det var ett larvigt sätt att göra reklam?Xcore skrev:Om Apple går ut och säger att Safari är bästa webbläsaren eller att iPod är bäst, lyssnar vi då?
Det var standard, hade det det sett annorlunda ut och MS varit ärliga så hade jag snarast varit förvånad.
Tänk att Telia går ut och säger att Tele 2 är ett bättre alternativ?
Otänkbart...........
-
Ge mig då en länk på ett test som en konkurrent publicerat. Om det nu är standard.Xcore skrev:NejSid skrev:Tycker du inte själv att det var ett larvigt sätt att göra reklam?Xcore skrev:Om Apple går ut och säger att Safari är bästa webbläsaren eller att iPod är bäst, lyssnar vi då?
Det var standard, hade det det sett annorlunda ut och MS varit ärliga så hade jag snarast varit förvånad.
Gå in på något företags sida, Telia till exempel så får du höra varför Telia är bäst.Sid skrev:Ge mig då en länk på ett test som en konkurrent publicerat. Om det nu är standard.Xcore skrev:NejSid skrev:Tycker du inte själv att det var ett larvigt sätt att göra reklam?Xcore skrev:Om Apple går ut och säger att Safari är bästa webbläsaren eller att iPod är bäst, lyssnar vi då?
Sen går du till Tele 2 så får du höra varför Tele 2 är bäst.
Osv osv
Man skall aldrig någonsin lita på ett företags egna tester eller presentation av deras egna produkter.
F-Secure är givetvis bättre än alla andra. Byter du till Kaspersky så är de bäst. Byt till NOD32, så är de bäst. Enda sättet är att läsa en oberoende test.
-
Det fattar väl alla. Jag tycker att det var ett jävligt dåligt sätt att göra reklam. Det är inte standard. Alla andra företag fattar att inte konsumenten går på fejkade tester.
-
Tro mig, det finns alltför många som verkligen köper sånt där trams. Oftast ovana som inte vet speciellt mycket. Vi som vet lite mer tar sånt där med en nypa salt.Sid skrev:Det fattar väl alla. Jag tycker att det var ett jävligt dåligt sätt att göra reklam. Det är inte standard. Alla andra företag fattar att inte konsumenten går på fejkade tester.
När jag frågade vilken webbläsare de använde i ett av mina forum så svarade en kvinna........
I USA använder vi Internet Explorer.
Nuff said!
-
Visa mig då ett test som en konkurrent till Microsoft gjortXcore skrev:Tro mig, det finns alltför många som verkligen köper sånt där trams. Oftast ovana som inte vet speciellt mycket. Vi som vet lite mer tar sånt där med en nypa salt.Sid skrev:Det fattar väl alla. Jag tycker att det var ett jävligt dåligt sätt att göra reklam. Det är inte standard. Alla andra företag fattar att inte konsumenten går på fejkade tester.
När jag frågade vilken webbläsare de använde i ett av mina forum så svarade en kvinna........
I USA använder vi Internet Explorer.
Nuff said!
Det där var ingen test, det var en jämförelsetabell med funktioner och där man utelämnat allt som får IE8 att verka sämre.Sid skrev:Visa mig då ett test som en konkurrent till Microsoft gjort
Vilken följer html standarden bäst?
Vilken har mest och bäst tillägg?
Vilken läsare är snabbast?
osv osv
Man kan få en sån tabell att se ut precis hur som helst beroende på vad du tar med.
-
Påstå inte att det är standard med sån reklam när det inte ärdet. Jag förstår inte vad du gör här om du är så jävla nöjd med Windows. Så fort en tråd handlar om Windows eller annat ofritt skräp så dyker du upp som på beställning. När deltog du i en supporttråd sist?Xcore skrev:Det där var ingen test, det var en jämförelsetabell med funktioner och där man utelämnat allt som får IE8 att verka sämre.Sid skrev:Visa mig då ett test som en konkurrent till Microsoft gjort
Vilken följer html standarden bäst?
Vilken har mest och bäst tillägg?
Vilken läsare är snabbast?
osv osv
Man kan få en sån tabell att se ut precis hur som helst beroende på vad du tar med.