Råkade radera film...
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Råkade radera film...
Jag laddade ner en film via Deluge, men när jag alldeles nyss tog bort ett par färdigladdade torrents + data så råkade jag radera även den. Tyvärr minns jag inte namnet på filmen, bara att den verkade bra. Finns det någon logg där man kan se vilka filer Deluge har laddat ner den senaste tiden? Eller finns det i någon systemhistorik någonstans?
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: Råkade radera film...
Inte riktigt svar på din fråga, men:

Om ovanstående är ikryssat i dina inställningar så har du kvar din torrent-fil, varpå namnet på filmen framgår och du bara kan ladda in den igen för att tanka hem det du raderade.
Kolla även din papperskorg, även om jag inte tror att Deluge skulle dumpa filerna där först. Annars kan du kanske kolla historiken i din browser och se vilka torrentsidor du varit inne på.

Om ovanstående är ikryssat i dina inställningar så har du kvar din torrent-fil, varpå namnet på filmen framgår och du bara kan ladda in den igen för att tanka hem det du raderade.
Kolla även din papperskorg, även om jag inte tror att Deluge skulle dumpa filerna där först. Annars kan du kanske kolla historiken i din browser och se vilka torrentsidor du varit inne på.
- prafjessor
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Tack, men tyvärr har jag kollat allt du nämner, inklusive webhistoriken - dessvärre - i det här fallet - använder jag Epiphany, som bara sparar historik i 10 dagar. Torrenten laddade jag hem för flera veckor sedan.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
http://dev.deluge-torrent.org/wiki/Faq# ... ingenabled
Det verkar inte finnas något loggande på per default, vilket är bra egentligen. Däremot verkar man kunna få den till att logga (något).
Det verkar inte finnas något loggande på per default, vilket är bra egentligen. Däremot verkar man kunna få den till att logga (något).