Forumgruppen Projektgruppen?
Forumgruppen Projektgruppen?
Noterade precis att jag, liksom övriga Serveradmins, är medlemmar i Forumgruppen Projektgruppen.
@Forumadmin: Får man fråga vad det är för en grupp?
@Forumadmin: Får man fråga vad det är för en grupp?
- Konservburk
Re: Forumgruppen Projektgruppen?
Jag vet egentligen inte, men jag misstänker att den gruppen har att göra med detta:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=236&t=41051
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=236&t=41051
"Du har inte de rättigheter som krävs för att visa denna kategori."Konservburk skrev:http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=236&t=41051
- Konservburk
Då är det antagligen något annat.andol skrev:"Du har inte de rättigheter som krävs för att visa denna kategori."

Vi får vänta på någon som vet. Hund?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Något ni vill delge medlemmarna?
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Jag tror jag har hört talas omgruppen och försökt utröna dess sammansättning, men utan framgång.
Jag har inte heller tillåtelse att se länken. Jag visste inte att det fanns någon tavla som admin hade tillgång till som global mod inte kom åt. (Admin point har ju globalmoddar tillträde till.)
Jag har inte heller tillåtelse att se länken. Jag visste inte att det fanns någon tavla som admin hade tillgång till som global mod inte kom åt. (Admin point har ju globalmoddar tillträde till.)
- CryingFreeman
Gruppen utgörs (eller snarare utgjordes) av personer som försökte hitta en konstruktiv lösning på de problem som finns här på forumet, utan en massa ovidkommande tjafs och inlägg från självutnämnda experter och diskussionstomtar som ältar detaljer in absurdum.ycc skrev:Jag tror jag har hört talas omgruppen och försökt utröna dess sammansättning, men utan framgång.
Med tanke på hur mycket aktivitet det är där, just nu ingen, så har kanske de flesta insett faktum att det här forumet är bortom all räddning.
- Konservburk
Sammanfattningsvis så undrar andol vad "Projektgruppen" är för något eftersom han uppenbarligen är med i den. Nej, jag vet inte vad "Projektgruppen" är till för. Länken som ni tydligen inte kan följa går till "Projekttavlan" som var en tillfällig tavla som användes under 3 dagar förra månaden. Eftersom namnet på gruppen är snarlikt namnet på tavlan så trodde jag i min enfald att de hade något med varandra att göra.Sid skrev:Något ni vill delge medlemmarna?
-
Under vilka tre dagar?Konservburk skrev:Sammanfattningsvis så undrar andol vad "Projektgruppen" är för något eftersom han uppenbarligen är med i den. Nej, jag vet inte vad "Projektgruppen" är till för. Länken som ni tydligen inte kan följa går till "Projekttavlan" som var en tillfällig tavla som användes under 3 dagar förra månaden. Eftersom namnet på gruppen är snarlikt namnet på tavlan så trodde jag i min enfald att de hade något med varandra att göra.Sid skrev:Något ni vill delge medlemmarna?
- Konservburk
Tidsstämplarna säger helgen vecka 26.Sid skrev:Under vilka tre dagar?
-
- Kontakt:
Man frågar sig till vilken tavla länken ovan går. Om varken andol eller jag kommer åt den kan jag inte förstå vilken tavla det är? Om det är en tavla för projektgruppen så borde ju i alla fall andol komma åt den?
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
- Konservburk
Jag citerar mig själv...ycc skrev:Man frågar sig till vilken tavla länken ovan går. Om varken andol eller jag kommer åt den kan jag inte förstå vilken tavla det är? Om det är en tavla för projektgruppen så borde ju i alla fall andol komma åt den?
Konservburk skrev:Länken som ni tydligen inte kan följa går till "Projekttavlan" som var en tillfällig tavla som användes under 3 dagar förra månaden. Eftersom namnet på gruppen är snarlikt namnet på tavlan så trodde jag i min enfald att de hade något med varandra att göra.
- vulfgar
- ung forumnörd
Det var en tillfällig tavla för Projektgruppen som diskuterade för att hitta lösningar på LoCots problem. Meningen var givetvis att serveradmins skulle ha tillgång till tavlan, men förmodligen har något blivit fel med rättigheterna. Oavsett så är dtt ett avslutat kapitel och hela tavlan borde flyttas till arkivet och projektgruppen tas bort.Konservburk skrev:Sammanfattningsvis så undrar andol vad "Projektgruppen" är för något eftersom han uppenbarligen är med i den. Nej, jag vet inte vad "Projektgruppen" är till för. Länken som ni tydligen inte kan följa går till "Projekttavlan" som var en tillfällig tavla som användes under 3 dagar förra månaden. Eftersom namnet på gruppen är snarlikt namnet på tavlan så trodde jag i min enfald att de hade något med varandra att göra.Sid skrev:Något ni vill delge medlemmarna?
Anledningen till att en särskild tavla skapades är bla att det fungerar dåligt att skicka PM till flera personer samtidigt, det finns någon begränsning i forummjukvaran. Dessutom blir det bättre översikt i en tavla där man kan skapa trådar för olika ämnen.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

-
Har du ett svar på den här frågan också Vulfgar?vulfgar skrev:Det var en tillfällig tavla för Projektgruppen som diskuterade för att hitta lösningar på LoCots problem. Meningen var givetvis att serveradmins skulle ha tillgång till tavlan, men förmodligen har något blivit fel med rättigheterna. Oavsett så är dtt ett avslutat kapitel och hela tavlan borde flyttas till arkivet och projektgruppen tas bort.Konservburk skrev:Sammanfattningsvis så undrar andol vad "Projektgruppen" är för något eftersom han uppenbarligen är med i den. Nej, jag vet inte vad "Projektgruppen" är till för. Länken som ni tydligen inte kan följa går till "Projekttavlan" som var en tillfällig tavla som användes under 3 dagar förra månaden. Eftersom namnet på gruppen är snarlikt namnet på tavlan så trodde jag i min enfald att de hade något med varandra att göra.Sid skrev:Något ni vill delge medlemmarna?
Anledningen till att en särskild tavla skapades är bla att det fungerar dåligt att skicka PM till flera personer samtidigt, det finns någon begränsning i forummjukvaran. Dessutom blir det bättre översikt i en tavla där man kan skapa trådar för olika ämnen.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=41679
- vulfgar
- ung forumnörd
Mitt svar där är samma som Hunds.Sid skrev:Har du ett svar på den här frågan också Vulfgar?vulfgar skrev:Det var en tillfällig tavla för Projektgruppen som diskuterade för att hitta lösningar på LoCots problem. Meningen var givetvis att serveradmins skulle ha tillgång till tavlan, men förmodligen har något blivit fel med rättigheterna. Oavsett så är dtt ett avslutat kapitel och hela tavlan borde flyttas till arkivet och projektgruppen tas bort.Konservburk skrev:Sammanfattningsvis så undrar andol vad "Projektgruppen" är för något eftersom han uppenbarligen är med i den. Nej, jag vet inte vad "Projektgruppen" är till för. Länken som ni tydligen inte kan följa går till "Projekttavlan" som var en tillfällig tavla som användes under 3 dagar förra månaden. Eftersom namnet på gruppen är snarlikt namnet på tavlan så trodde jag i min enfald att de hade något med varandra att göra.Sid skrev:Något ni vill delge medlemmarna?
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=60&t=41679
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Tja, om gruppen oavsett ändå inte längre är aktuell så passar jag på och pluppar ur mig ur den.
Tackar för stillad nyfikenhet :)
Tackar för stillad nyfikenhet :)