Nu är jag igång igen, placerade tråden under experiment för det börjar mer och mer gå åt det hållet.
Är hos min flickvän nu och fick låna en extern CD-läsare av hennes pappa, allt är rätt inställt i BIOS men den vägrar helt enkelt att boota upp med skiva.
Den sitter kopplad med USB som ni säkert förstår. Till saken hör att det är en USB 1.0-port där sitter på den.
Finns det något sätt att lösa en installation utan att behöva slita ut HDD'n och trycka in en annan dator med intern CD-läsare?
Om jag minns rätt så har jag provat med en LiveUSB utan något lyckat resultat.
Tack på förhand vänner!
Krångel med Dell Latitude CP 233XT
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Krångel med Dell Latitude CP 233XT
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Re: Krångel med Dell Latitude CP 233XT
har du ställt in bootordningen i bios?
- Dagon^
whac skrev:har du ställt in bootordningen i bios?
Dagon^ skrev:allt är rätt inställt i BIOS
Då är mitt förslag att helt enkelt införskaffa en usbsticka att installera ifrån istället! Kostar bara 90kr i närmsta matvaruaffär! Och sen är ju cd-rom så hopplöst 1995. 

Om den inte klarar av en extern cd-läsare via usb lär den knappast klara av att boota från ett usb-minne heller; framförallt inte då datorn ifråga verkar vara från andra världskriget.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
- Dagon^
Nej, jag har ett väldigt starkt minne av att jag redan har provat det när den var i förra ägarens händer.dmz skrev:Om den inte klarar av en extern cd-läsare via usb lär den knappast klara av att boota från ett usb-minne heller; framförallt inte då datorn ifråga verkar vara från andra världskriget.
Jag fick den här datorn och jag börjar förstå varför.
Blir väl att rycka ut HDD'n och mata in i en annan och fixa in Puppy på det sättet

Andra världskriget är nog lite väl sent för den, känns mer som att den var med redan under det första. Det finns t.o.m. serialport på den...
Spec.
233Mhz
128MB RAM
2GB HDD