Tibia ubunutu 6.06
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Tibia ubunutu 6.06
Hur får jag tibia att fungera? skulle vara fint med en exakt guide från noll till jag kan spela tibia, tack xaziva
Tibia ubunutu 6.06
Jadu, jag har inte spelat det men det borde fungera om du tankar ner http://download.tibia.com/tibia-7.9-5.tgz och packar upp och slutligen kör filen tibia i den uppackade mappen
.

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Tibia ubunutu 6.06
Tack för hjälpen, fick det inte o fungera men nu när jag tänker efter så var det bra... Det är ett spel som man blir beroende av så tack ännu en gång! / xaziva
Tibia ubunutu 6.06
Hehe, okej då. Men om du skulle ändra dig så kan vi försöka ta upp det igen någon gång
.

Tibia ubunutu 6.06
jag vill veta hur man får den funka.
men den vill inte öppnas(Filen tibia)
men den vill inte öppnas(Filen tibia)
Aj, det bränns riktigt rejält, Jag är nära lösningen och MVG i skolan 

Tibia ubunutu 6.06
Hej!
Jag spelar aldrig spel men tänkte ändå kolla om en gammal C64-lirare kunde få igång det. Jag läste på Tibias hemsida hur man skulle göra så hoppade det igång direkt. Går ni till Tibia-biblioteket i terminalen innan ni exekverar Tibia?
Kolla: 2.2.2 Linux Client [b) Installation]
http://www.tibia.com/guide/?subtopic=ma ... n=starting
Jag spelar aldrig spel men tänkte ändå kolla om en gammal C64-lirare kunde få igång det. Jag läste på Tibias hemsida hur man skulle göra så hoppade det igång direkt. Går ni till Tibia-biblioteket i terminalen innan ni exekverar Tibia?
Kod: Markera allt
$ tar xzf tibia-7.9-5.tgz
$ cd Tibia
$ ./Tibia
http://www.tibia.com/guide/?subtopic=ma ... n=starting
Tibia ubunutu 6.06
det funka nedå inte det kom bara upp
tar: tibia-7.9-5.tgz: Systemanrop "open" misslyckades: Filen eller katalogen finns inte
tar: Felet kan inte åtgärdas, avslutar nu
tar: Child returned status 2
tar: Avslut med felslutstatus fördröjd från föregående fel
tar: tibia-7.9-5.tgz: Systemanrop "open" misslyckades: Filen eller katalogen finns inte
tar: Felet kan inte åtgärdas, avslutar nu
tar: Child returned status 2
tar: Avslut med felslutstatus fördröjd från föregående fel

Tibia ubunutu 6.06
[quote="009"]tar: tibia-7.9-5.tgz: Systemanrop "open" misslyckades: Filen eller katalogen finns inte[/quote]
tar hittar inte filen. Då måste befinna dig i samma bibliotek som filen finns i om du ska utföra kommandona jag skrivit ovan. Först måste du alltså göra:
Skrivs filnamnet (tibia-7.9-5.tgz) ut efter körning av senaste kommandot är du i rätt sökväg, står det något i stil med "Det finns ingen sådan fil" så har du hamnat fel.
Hamnar du rätt, kör kommandona i tidigare post av mig, hamnar du fel börja om från början i denna post.
tar hittar inte filen. Då måste befinna dig i samma bibliotek som filen finns i om du ska utföra kommandona jag skrivit ovan. Först måste du alltså göra:
$ cd /sökväg/till/fil
$ ls tibia-7.9-5.tgz
Hamnar du rätt, kör kommandona i tidigare post av mig, hamnar du fel börja om från början i denna post.
Tibia ubunutu 6.06
ut efter körning av senaste kommandot är du i rätt sökväg?? vad menar du?

Tibia ubunutu 6.06
Jag menar något av följande:
Du befinner dig rätt:
Du befinner dig fel (eftersom filen inte hittas):
Du befinner dig rätt:
$ ls tibia-7.9-5.tgz
tibia-7.9-5.tgz
$ ls tibia-7.9-5.tgz
ls: tibia-7.9-5.tgz: No such file or directory