WattOS använder mindre energi.

Allt om t.ex. *BSD och OpenSolaris
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

WattOS använder mindre energi.

Inlägg av Pink Panther »

Ronald Ropp har släppt en tredje beta bygga på wattOS 1.0, en Ubuntu-baserat skrivbords Linux för att köra datorer i en lätt men fullt utrustad skrivbordsmiljö som använder mindre energi. Är kanske ett alternativ för alla, vi skall tänka på miljön och våra barn. Inte lämnar över våra synder till framtidens generationer av den mest grymma djuret av alla nämligen människan. En del kommer att ogilla följande: Att jag jämföra djur med människor. Men bevisa motsatsen.

wattOS: http://www.planetwatt.com/

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: WattOS använder mindre energi.

Inlägg av JeyPeyy »

Pink Panther skrev:Ronald Ropp har släppt en tredje beta bygga på wattOS 1.0, en Ubuntu-baserat skrivbords Linux för att köra datorer i en lätt men fullt utrustad skrivbordsmiljö som använder mindre energi. Är kanske ett alternativ för alla, vi skall tänka på miljön och våra barn. Inte lämnar över våra synder till framtidens generationer av den mest grymma djuret av alla nämligen människan. En del kommer att ogilla följande: Att jag jämföra djur med människor. Men bevisa motsatsen.

wattOS: http://www.planetwatt.com/

Pink Panther
Människor är djur. Fråga vilken biolog som helst
Användarvisningsbild
xtr3m3
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av xtr3m3 »

Såg inte dumt ut. Kanske värt att kolla in.
Bild
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Utanför ämnet:
Pink Panther skrev:Utanför ämnet: En del kommer att ogilla följande: Att jag jämföra djur med människor. Men bevisa motsatsen.
Utanför ämnet:
1) Mmm... Men djuren kommer bli ännu surare! >:(

2) Min tjej har inte 8 bröst. :'(

3) Ja, jag är på lite bushumör idag. ;D
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pink Panther »

farmfield skrev:Utanför ämnet:
Pink Panther skrev:Utanför ämnet: En del kommer att ogilla följande: Att jag jämföra djur med människor. Men bevisa motsatsen.
Utanför ämnet:
1) Mmm... Men djuren kommer bli ännu surare! >:(

2) Min tjej har inte 8 bröst. :'(

3) Ja, jag är på lite bushumör idag. ;D
Lita aldrig på en man som inte tappar huvudet när han ser ett par vackra kvinnobröst. ;D

Källa: Auguste Renoir föddes 1841 och dog 1919 - fransk målare och skulptör.

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Äh, jag kör mina datorer dygnet runt, har fel på elementen så värmen är alltid på och jag måste därför vädra ut all överskottsvärme. Jag har gett upp mänskligheten och tänker inte själv lida när andra kör på som vanligt.

I Indien skall alla köpa bil, i Kina ökar bilförsäljningen som aldrig förr, fartyg eldar med asfalt och i Dubai bränner man olja som motsvarar alla bilar i sverige per dag för att drifta en inomhus skidanläggning som står i en öken.

Jag är kanske egoist, men jag ser inte hur fan det skulle göra skillnaden om jag använder ett OS som drar 10W mindre energi än om jag kör vanilj-Ubuntu.

Sverige är i framkant på många sätt, min nya HTPC är en riktigt lågeffektsdator, vi har enorma krav på att mindska utsläpp och vi skall betala högre och högre miljöavgifter när USA spyr på som vanligt. Vi får betala enorma summor för att minska utsläppen de sista påverkningsbara när andra länder som knappt påbörjat med små medel kan minska utsläppen ordentligt.

"Fuck for forest"-gänget som knullar på scener och ger sina pengar till miljö-projekt kör själva runt med en hippi-buss som spyr mer svart rök än ett kolkraftverk och denna kör dem runt med i europa.

Jag e kanske lite bitter nu, hela jävla dagen har kantats med möten och nu skall jag in på ett till.. men ändå, det måste väl vara bättre att köpa en "grön" dator och köra vanliga Ubuntu och så kan denna person lägga energi på att få vanilj att fungera bättre i sig än att splittra utveckligen ytterliggare.... och då kommer det ju till fördel till alla andra ändå

// rancor
nicolito
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av nicolito »

Jag är kanske egoist, men jag ser inte hur fan det skulle göra skillnaden om jag använder ett OS som drar 10W mindre energi än om jag kör vanilj-Ubuntu.
Jaa, du....

Det kanske finns en och annan laptopägare som kan upplysa dig om en annan anledning att skära ner lite på energiförbrukningen min käre Watson
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Väck inte den björn som sover.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Låst

Återgå till "Andra öppna och fria operativsystem"