Ska vi behålla Muffin?[JA]
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ska vi behålla Muffin?[JA]
Muffin, denne lille magre, fästingangripne katt som vi blev jourhem åt, har visat sig vara en liten pärla i päls.
Han är lekfull något så ininorden. ALLT går att leka med!
Han är nyfiken så inihoppsan. Skall ex.vis avsmaka maten, snor glatt ostskivor från smörgåsar mm. mm.
Han kompar bra med våra andra katter, utom när han ska leka med Findus svansspets. Då slutar det alltid med att Findus blir arg.
Han river inte på möbler och är exemplarisk med sina toalettbehov.
Han har blivit alltmer social och vågar tro på att han inte får stryk av händer. Fötter har av någon anledning aldrig varit farliga.
Han är skofetischist och det är matte också.
Han är såinihelvitte vacker trots att han hårar som en vilde.
Nu står vi inför valet att lämna honom till katthemmet, där han iofs har en god chans att få ett eget hem rätt snart i kraft av sina egenskaper och sitt utseende, men på minussidan framstår en vecka isolerad i karantän och med ytterst begränsat mänskligt sällskap som något man inte vill utsätta någon katt för. Joodå, de är jättesnälla mot katterna, men de har annat att göra också. Den här rackar'n ska vara med jämt!
Han är lekfull något så ininorden. ALLT går att leka med!
Han är nyfiken så inihoppsan. Skall ex.vis avsmaka maten, snor glatt ostskivor från smörgåsar mm. mm.
Han kompar bra med våra andra katter, utom när han ska leka med Findus svansspets. Då slutar det alltid med att Findus blir arg.
Han river inte på möbler och är exemplarisk med sina toalettbehov.
Han har blivit alltmer social och vågar tro på att han inte får stryk av händer. Fötter har av någon anledning aldrig varit farliga.
Han är skofetischist och det är matte också.
Han är såinihelvitte vacker trots att han hårar som en vilde.
Nu står vi inför valet att lämna honom till katthemmet, där han iofs har en god chans att få ett eget hem rätt snart i kraft av sina egenskaper och sitt utseende, men på minussidan framstår en vecka isolerad i karantän och med ytterst begränsat mänskligt sällskap som något man inte vill utsätta någon katt för. Joodå, de är jättesnälla mot katterna, men de har annat att göra också. Den här rackar'n ska vara med jämt!
Senast redigerad av 2 Grön Göling, redigerad totalt 18 gång.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
- CryingFreeman
Re: Ska vi behålla Muffin?
Klart ni ska behålla honom. Munken kan behöva något att leka med. Hela tiden. 

Jag tycker ni ska behålla honom!
- Grön Göling
- Städsegrön
Hmmmmm?? Och med detta menar du närmare??CryingFreeman skrev:Klart ni ska behålla honom. Munken kan behöva något att leka med. Hela tiden.

Husbandet ska ha en distraktion - mig!

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Behåll honom! Om min mor inte redan hade tyckt att vi har för många katter (3) så skulle jag gärna ta honom (mot hämtning, man skickar inte katter med post)
Jag tror att Muffin kommer att bli en källa till mycket osämja och svartsjuka framöver.
Husbandet kommer att alltmer överflytta sitt intresse till det nya tllskottet, till GG:s stora förtvivlan.
Därför röstar jag för att ni gör er av med kattf*n !
OT. (Katter är läskiga varelser som smyger sig på en´ när man sover !)
Husbandet kommer att alltmer överflytta sitt intresse till det nya tllskottet, till GG:s stora förtvivlan.
Därför röstar jag för att ni gör er av med kattf*n !

OT. (Katter är läskiga varelser som smyger sig på en´ när man sover !)
Bågskyttenörd
Behåll honom och du kommer att ångra dig. Behåll honom inte och du kommer ångra dig. Välkommen till verkligheten.
My forum voting is that you keep him and feed him and buy him a hair brush.
posted from a silent usb, cf, sdhc, ssd or revodrive started pc. Ext2Fsd Project PC-BSD® PenDriveLinux UsbForum SSD review
Liv är väl betydligt viktigare än döda materiella saker?
Jag röstade ja, givetvis.
- vulfgar
- ung forumnörd
Fast för att passa ihop med dom andra katterna så behöver han döpas om. Kanske till Skogaholms?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Svansspetsar är roliga att leka med.
F ö är Muffin inte ett pojknamn.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Jag är ju partisk iofs...men behåll den lilla gynnaren. 
Hade inte min yngste son varit allergisk så hade jag gärna betalat portot.

Hade inte min yngste son varit allergisk så hade jag gärna betalat portot.

- Grön Göling
- Städsegrön
Är det en del av Nestlé Food Group? Annars får han ju ett annat efternamn.vulfgar skrev:Fast för att passa ihop med dom andra katterna så behöver han döpas om. Kanske till Skogaholms?
Fråga dem som kastade ut honom i förstone vetja.Exry skrev:Hur kan man komma på tanken att inte behålla en katt?![]()
Men snälla Fingret - vad har du för märkliga hobbies egentligen?nicefinger skrev:Svansspetsar är roliga att leka med.

Muffin döptes av upphittarens barnbarn. Vi är alltså oskyldiga. Han var tvungen att ha ett namn för att ligga på Södertälje katthems hemsida.
Döda materiella saker? Kan det vara husbandet du menar?Xcore skrev:Liv är väl betydligt viktigare än döda materiella saker?

Vi håller på att vänja honom vid kattborsten. Problemet är bara att Findus envisas med att komma emellan och hävda att det är han som ska borstas och ingen annan.gruble skrev:My forum voting is that you keep him and feed him and buy him a hair brush.
Been there. Done that. Vi saknar Sabaton rätt ofta, en annan kisse som vi var jourhem åt. Han kompade inte så bra med våra katter dock.Hylas skrev:Behåll honom och du kommer att ångra dig. Behåll honom inte och du kommer ångra dig. Välkommen till verkligheten.
Nä! Det är kloka, självständiga individer som är de ärligaste du kan finna. (Precis som jag)Skunken skrev: OT. (Katter är läskiga varelser som smyger sig på en´ när man sover !)
- Exry
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
*Host* Min katt är inte direkt klok. De har en tendens att alltid tro att det är bättre väder på andra sidan huset, lika kul varje gång...Grön Göling skrev:Nä! Det är kloka, självständiga individer som är de ärligaste du kan finna. (Precis som jag)

Själv har jag alltid sett människan som det dummaste på den här planeten. Det räcker med att läsa en dagstidning för att förstå att vi är i särklass den dummaste varelsen.Exry skrev:*Host* Min katt är inte direkt klok. De har en tendens att alltid tro att det är bättre väder på andra sidan huset, lika kul varje gång...Grön Göling skrev:Nä! Det är kloka, självständiga individer som är de ärligaste du kan finna. (Precis som jag)

- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Där är jag benägen att hålla med dig, för att ta ett exempel (det finns många) Hur kan man ta 2,5kg vild fisk för att föda upp 1kg odlad fisk när vi håller på att utrota varenda jävla fisk på den här planeten?Xcore skrev:Själv har jag alltid sett människan som det dummaste på den här planeten. Det räcker med att läsa en dagstidning för att förstå att vi är i särklass den dummaste varelsen.
Katter är bra mycket smartare än oss, jag tror att om vi hade vart "dumma" nog att leva i nuet skulle vi ha ett bra mycket lyckligare liv.
Skönt att någon fattade.Rasmus skrev:Där är jag benägen att hålla med dig, för att ta ett exempel (det finns många) Hur kan man ta 2,5kg vild fisk för att föda upp 1kg odlad fisk när vi håller på att utrota varenda jävla fisk på den här planeten?Xcore skrev:Själv har jag alltid sett människan som det dummaste på den här planeten. Det räcker med att läsa en dagstidning för att förstå att vi är i särklass den dummaste varelsen.
Katter är bra mycket smartare än oss, jag tror att om vi hade vart "dumma" nog att leva i nuet skulle vi ha ett bra mycket lyckligare liv.

"Intelligens" har inget med smarthet att göra. En intelligent person kan göra makalöst dumma saker och använda sin intelligens upptåt väggarna fel och förstöra hela planeten, och det är precis vad vi gör också. Djur är smartare än så, de försöker överleva istället. De lever med planeten, vi lever mot den, tyvärr.
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Nu vill vi se en bild på underverket 

Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
WORD!nicefinger skrev:Nu vill vi se en bild på underverket