iPod touch og xubuntu

Problem med att spela musik, film osv.
tjbergli
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

iPod touch og xubuntu

Inlägg av tjbergli »

Hei!
Har nyss fått en iPod Touch i prensent, men har ikke våget å pakke ut den, da jeg ikke vet hvordan den fungerer sammen med linux/xubuntu. Min hovedanvendning blir til musikk og bilder/foto.
Min dotter har en iPod Nano, og den funkar på sett og vis ved hjelp av Hipo. Men cover-bildet blir ikke med over på iPoden.
Har også installert aTunes. Den ser mye finere ut, men når jeg forsøker å kopiere musikk fra datoren til iPod Nano, blir filene liggende et sted (på root?) som gjør at de ikke lar seg spille. Spørsmålene blir da:
- Er det noen som har erfarenhet av iPod touch og linux?
- Finns det andre og bedre program som jeg heller bør anvende?
- Gjør jeg nogon ting fel som ikke får med cover-bildet? (ja, uppenbart!)
- Hva skal jeg gjøre for å få aTunes til å legge filene på rett sted?

Håper min"svorske" er forståelig :-)

Tor Johan
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: iPod touch og xubuntu

Inlägg av eyerouge »

Har svårt för att tänka mig att det inte skulle finnas bra iPod-lösningar för Linux.

Har du testat Amarok t.ex.? Och om du kollar i förrådet (repo.) och söker efter "ipod" kommer du få fram en del träffar, där finns minst 5-6 program. (Har själv aldrig använt en iPod och förstår inte varför man behöver särskilda program för att komma åt / använda sin musikspelare... men ska försöka skona alla från den diskussionen)
Bild
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: iPod touch og xubuntu

Inlägg av CryingFreeman »

gtkpod är ju ett sånt program.

amarok ska också fungera rätt bra, sägs det.

Har dock ingen iNånting själv, och kommer aldrig att skaffa en, så jag kan inte testa. :)
Skriv svar

Återgå till "Ljud och video"