Hei!
Har nyss fått en iPod Touch i prensent, men har ikke våget å pakke ut den, da jeg ikke vet hvordan den fungerer sammen med linux/xubuntu. Min hovedanvendning blir til musikk og bilder/foto.
Min dotter har en iPod Nano, og den funkar på sett og vis ved hjelp av Hipo. Men cover-bildet blir ikke med over på iPoden.
Har også installert aTunes. Den ser mye finere ut, men når jeg forsøker å kopiere musikk fra datoren til iPod Nano, blir filene liggende et sted (på root?) som gjør at de ikke lar seg spille. Spørsmålene blir da:
- Er det noen som har erfarenhet av iPod touch og linux?
- Finns det andre og bedre program som jeg heller bør anvende?
- Gjør jeg nogon ting fel som ikke får med cover-bildet? (ja, uppenbart!)
- Hva skal jeg gjøre for å få aTunes til å legge filene på rett sted?
Håper min"svorske" er forståelig :-)
Tor Johan
iPod touch og xubuntu
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Re: iPod touch og xubuntu
Har svårt för att tänka mig att det inte skulle finnas bra iPod-lösningar för Linux.
Har du testat Amarok t.ex.? Och om du kollar i förrådet (repo.) och söker efter "ipod" kommer du få fram en del träffar, där finns minst 5-6 program. (Har själv aldrig använt en iPod och förstår inte varför man behöver särskilda program för att komma åt / använda sin musikspelare... men ska försöka skona alla från den diskussionen)
Har du testat Amarok t.ex.? Och om du kollar i förrådet (repo.) och söker efter "ipod" kommer du få fram en del träffar, där finns minst 5-6 program. (Har själv aldrig använt en iPod och förstår inte varför man behöver särskilda program för att komma åt / använda sin musikspelare... men ska försöka skona alla från den diskussionen)
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: iPod touch og xubuntu
gtkpod är ju ett sånt program.
amarok ska också fungera rätt bra, sägs det.
Har dock ingen iNånting själv, och kommer aldrig att skaffa en, så jag kan inte testa.
amarok ska också fungera rätt bra, sägs det.
Har dock ingen iNånting själv, och kommer aldrig att skaffa en, så jag kan inte testa.