Hej allihop!
Har börjat störa mig lite på senaste Ubuntu utgåvan då jag tycker den är generellt långsammare än 8.10.
Till mitt problem så blir skärmen helt svart när jag ska se på en film i VLC eller Totem i fullskärmsläge. Jag är då tvungen att hålla inne avstängningsknappen och starta om datorn. Är detta någon bugg och har någon nåt liknande problem som vet en lösning till detta?
Mitt andra problem som jag tycker är mycket störande är att när jag minimerar och maximerar fönster i t ex Firefox och har Rythmbox igång samtidigt så hackar det till. Detsamma blir det när jag kör musik och öppnar en bild. Är riktigt förvånad vad jämförbart segare 9.04 var jämförbart med 8.10.
Kan tillägga att jag sitter på en sprillans ny dator så systemkraven ska klaras lätt som en plätt.
Hoppas någon kan ha någon lösning/tips!
/Sammen
Svart skärm vid fullskärm och hackigt ljud
-
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Svart skärm vid fullskärm och hackigt ljud
Samma sak händer mig. Har ingen lösning på problemet. Dock finns det ett hälsosammare sätt att stänga av datorn.Sammen skrev: Till mitt problem så blir skärmen helt svart när jag ska se på en film i VLC eller Totem i fullskärmsläge. Jag är då tvungen att hålla inne avstängningsknappen och starta om datorn. Är detta någon bugg och har någon nåt liknande problem som vet en lösning till detta?
Tryck ner Ctrl-Alt-F1 för att komma ut till TTY1, och logga in med ett andvändarkonto med sudo-behörighet.
Knappa sedan in komandot
Kod: Markera allt
sudo shutdown -r now
Kod: Markera allt
sudo shutdown -h now