Nåväl nu är ver. 1.0 ute så jag ska ta och ladda ner den och testa!
Hoppas den är bättre än föregångarna!

Yes box.Harlekin33 skrev:@Hund:
Ursäkta men har du ens prövat den nya ver.?
varför?Rune.K skrev:Vad jag vet så är det xine-baserade spelare som gäller om man vill se film på ett Linuxbaserat system.
VLC är bra om man använder Windows...
Det är min egen personliga erfarenhet på min egen dator, filmer som hackar i vlc spelas upp felfritt med xine i Linux.nicefinger skrev:varför?Rune.K skrev:Vad jag vet så är det xine-baserade spelare som gäller om man vill se film på ett Linuxbaserat system.
VLC är bra om man använder Windows...
Håller med om att VLC har blivit sämre och sämre med åren. En gång i tiden var det riktigt bra dock...Hund skrev:VLC är ganska värdelöst tycker jag. Dålig bild och dåligt ljud om man gämför med t.ex Totem.
Nä det är ju bra, men vlc är inte lika bra det det en gång var. Mplayer har sprungit om det med hästlängder - och gissa vad, mplayer kan köras på Windows också.Harlekin33 skrev:Jag ser VLC lite som crossover som både går att använda till Windows och Ubuntu.
Jag ser heller inget fel i det.
Firefox går ju att använda till bägge Systemen och allt som kan få inskränkta Windowsanvändare att använda opensource hyllar jag.
Program för program.
Det verkar vara den vägen vi måste gå....att kämpa oss igenom program för program!
Jag har prövat men tyckte att det suger på Win. (fast det var länge sen)och gissa vad, mplayer kan köras på Windows också.