Kalla mig troll, men det är helt meningslöst att rösta om hur folk ska arbeta för att styra och utveckla webbplatsen. Det ska verkligen bli intressant att se hur motionerna om just detta kommer att "verkställas". Jag satsar pengarna på att det kommer att glömmas bort fortare än kvickt och att det blir upp till varje enskild person i slutändan.
Ingen av motionerna handlar ens om att dokumentera beslut och liknande som faktiskt kan ha en funktion, allt går ut på hur man ska gruppera sig och hur arbetet ska knytas samman (processer) mellan olika sammanhang?
Den som lever får se, men jag tror ingen kommer att orka bry sig.
Jag är skeptisk...
- Broder Tuck
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Jag är skeptisk...

Om det nu kan vara värt något för dig (hoppas, kan jag ju), så tror jag, att du har rätt i det du skriver.
L J:s inlägg i några trådar, visar också på samma sak. Tyvärr är det nog så, att sannolikheten för att
din bedömning skall visa sig vara sann, den är nog väldigt stor.
Det som kanske (kanske kan förändra dessa dystra förutsägelser till något mer positivt, det kan
vara hur hela ledningen av forumet kommer att bli.
Jag själv, hoppas på en ledningsgrupp (styrelse eller liknande) som tar ett övergripande ansvar för "vår"
utveckling. Det tror jag är en av de mest grundläggande behoven, för att rensa upp och starta om, från
något friskt. Som beskärning av buskar och träd, för att ta en liknelse.
Gamla, torkande grenar, tuktas bort. De har suttit längre, än "bäst före" datumet. De som därtill har
"vuxit så, att de skymmer utsikten" bör också kanske gallras ur lite grann. Sammansättningen av vilka
som skall leda detta forum och gemenskapen i övrigt, blir väldigt mycket beroende på, vilka vi lyckas
locka till att anamma detta arbete.
I en sådan grupp har jag egna önskemål, tyvärr har flera av dem jag har i åtanke, sagt ifrån redan idag,
att de inte vill ta åt sig ett arbete av detta slag. En aviserar att han är villig. En annan säger sig ha tagit
lång sommarsemester, för att odla sina gurkor och ägna sig åt cykling. En tredje vill inte blanda ihop sitt
eget forum med vårt. Vilket jag iofs har full förståelse för, samtidigt som jag gärna hade sett dennes
kunskaper, erfarenhet från tuffa tider samt ett hiskeligt GO för dagens aktualiteter, knutna även till
detta forum.
Ja, det finns nog en hel del "bromsklotsar" kvar att reparera, innan vi och en ny ledning är på banan igen.

Låt oss bara hoppas, att du och jag inte får chansen till att någon gång framledes, skall sitta och säga:
-"vad var det vi sa' ?"
Jag tar hellre ett konstaterande om, att jag hade fel och får gå med lång näsa, än att mina mörkare för-
aningar, visar sig slå in.
Låt oss hålla tummarna för de nya. Vi behöver förmodligen göra allt vi kan, för att hjälpa dem i starten
och till dess att nya medlemmar kommer in och också hjälper till med att dra "sitt strå till stacken".
Uppmuntran och egna bidrag till förnyelsen, det är nog det bästa och det mesta, som vi kan hjälpa till
med.
Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Nu blev ju våran motion uppstyckad i en hel massa delar, istället för att vara en fullständig helhetsmotion som den var tänkt som från början. Så tack vare det så tycker jag att vår motion styckades sönder och samman och inte kommer att fungera längre då helheten inte längre finns kvar i förslaget.upnorth skrev:Kalla mig troll, men det är helt meningslöst att rösta om hur folk ska arbeta för att styra och utveckla webbplatsen. Det ska verkligen bli intressant att se hur motionerna om just detta kommer att "verkställas". Jag satsar pengarna på att det kommer att glömmas bort fortare än kvickt och att det blir upp till varje enskild person i slutändan.
Ingen av motionerna handlar ens om att dokumentera beslut och liknande som faktiskt kan ha en funktion, allt går ut på hur man ska gruppera sig och hur arbetet ska knytas samman (processer) mellan olika sammanhang?
Vår var en helhetslösning på en hel rad olika områden. Men den styckades upp bara för att övrigas motioner inte var utformade som helhetslösningar utan för att de bara tog upp vissa delar.
Sedan har väl jag mina egna tvivel om hur dessa omröstningar kommer falla ut i slutänden ang. ledarskapet. Men det är ett annat kapitel...
-
Det kommer bli mkt. spännade att se vilka som nominerar vilka till det nya ledarskapet!

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Tyvärr styckades dom flesta motioner upp, men det var det enda sätt jag kunde hitta att komma vidare på i ett låst läge. Förhoppningsvis har dock många valt att läsa motionerna i sin helhet, det fanns i alla fall länkar dit så möjligheten har funnits.Kattskrället skrev:Nu blev ju våran motion uppstyckad i en hel massa delar, istället för att vara en fullständig helhetsmotion som den var tänkt som från början. Så tack vare det så tycker jag att vår motion styckades sönder och samman och inte kommer att fungera längre då helheten inte längre finns kvar i förslaget.upnorth skrev:Kalla mig troll, men det är helt meningslöst att rösta om hur folk ska arbeta för att styra och utveckla webbplatsen. Det ska verkligen bli intressant att se hur motionerna om just detta kommer att "verkställas". Jag satsar pengarna på att det kommer att glömmas bort fortare än kvickt och att det blir upp till varje enskild person i slutändan.
Vår var en helhetslösning på en hel rad olika områden. Men den styckades upp bara för att övrigas motioner inte var utformade som helhetslösningar utan för att de bara tog upp vissa delar.
Sedan har väl jag mina egna tvivel om hur dessa omröstningar kommer falla ut i slutänden ang. ledarskapet. Men det är ett annat kapitel...
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!