[LÖST] förlorad meny
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
[LÖST] förlorad meny
hej hopp
kör ubuntu 8.10 och har lyckats med att den övre menyn har försvunnit.
Lyckades göra en egen snarlik meny, men inte med alls lika bra layout eller funktioner. Kan man få tillbaka den på något vis, eller har ni tips om hur man fixar något roligare?
Lyckades göra en egen snarlik meny, men inte med alls lika bra layout eller funktioner. Kan man få tillbaka den på något vis, eller har ni tips om hur man fixar något roligare?
Senast redigerad av 2 hippiedippie, redigerad totalt 13 gång.
Re: förlorad meny
vill du alltså ha tillbaka den gamla menyn?hippiedippie skrev:hej hopp
bara att högerklicka på panelen och välja "lägg till i panel"
och leta upp menyrad,
annars finns det ju menyer som gnomenu, som man kan få att likna vistas meny etc.
-
tack, nu är iaf den menyn på plats. (kanske borde kalla det panel ...)
fast jag saknar ikoner (funktionella sådana) för trålösa samt batteriet.
Finns ett par man kan lägga till, men de är inte samma ikoner som de som är orginal.
Ytterliggare tips om hur jag ska få tillbaka dem (främst gäller det så jag smidigt kan söka trådlöst)
fast jag saknar ikoner (funktionella sådana) för trålösa samt batteriet.
Finns ett par man kan lägga till, men de är inte samma ikoner som de som är orginal.
Ytterliggare tips om hur jag ska få tillbaka dem (främst gäller det så jag smidigt kan söka trådlöst)
vart hittar jag smidigast dem?annars finns det ju menyer som gnomenu, som man kan få att likna vistas meny etc.
-
tror jag har upptäckt vad som är felet.
den övre panelen försvann, och därmed funkar inte mina sessioner. där fanns bland annat bluetooth, network manager, strömhanterare... och ingen fungerar vare sig jag kryssar av , ctrl +alt +backspace, loggar in, kryssar i, ctrl +alt +backspace, loggar in.
så mina sessions fungerar inte helt enkelt. hur löser jag smidigast det, installerar om (och ja jag vet hur jag gör det utan att förlora mina filer)
den övre panelen försvann, och därmed funkar inte mina sessioner. där fanns bland annat bluetooth, network manager, strömhanterare... och ingen fungerar vare sig jag kryssar av , ctrl +alt +backspace, loggar in, kryssar i, ctrl +alt +backspace, loggar in.
så mina sessions fungerar inte helt enkelt. hur löser jag smidigast det, installerar om (och ja jag vet hur jag gör det utan att förlora mina filer)
det där låter jättekonstigt...
sessions ska inte påvärkas av att man tar bort panelen...
vilka program är det som inte startar som dom ska?
sessions ska inte påvärkas av att man tar bort panelen...
vilka program är det som inte startar som dom ska?
-
sen är jag dålig att formulera mig ...
de fungerar säkert, men de ploppar inte upp fint på panelen, jag har inte lyckats iaf. så jag får exempelivis inte upp vilka nätverk som är tillgängliga eller om bluetooth är på osv. är inte det sessions?
riktigt irriterande när man ska koppla upp sig mot nya trådlösa nätverk. dessutom tvivlar jag på att uppdateraren mm indikeras på panelen nu...
funderar på att göra en ominstallation. borde inte menyerna falla på plats då?
de fungerar säkert, men de ploppar inte upp fint på panelen, jag har inte lyckats iaf. så jag får exempelivis inte upp vilka nätverk som är tillgängliga eller om bluetooth är på osv. är inte det sessions?
riktigt irriterande när man ska koppla upp sig mot nya trådlösa nätverk. dessutom tvivlar jag på att uppdateraren mm indikeras på panelen nu...
funderar på att göra en ominstallation. borde inte menyerna falla på plats då?
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Borde finnas något med namn innehållande/likande "notification" på samma ställe som du hittade "menyrad" ^
-
TACK!
"notifieringsyta" gjorde susen. bluetooth, wlan, batteri samt påminnelser om uppdateringar syns nu fint i panelen!
Tack för hjälpen
"notifieringsyta" gjorde susen. bluetooth, wlan, batteri samt påminnelser om uppdateringar syns nu fint i panelen!
Tack för hjälpen